Apollo FireWire

Apollo FireWire

  • Übersicht
  • Enthaltene Plug-Ins
  • Eigenschaften
  • User-Rezensionen

Hoch aufgelöste Musikproduktion mit klassischem Analogsound.

Das Apollo FireWire verkörpert die 60-jährige Erfahrung von Universal Audio in der Entwicklung und Fertigung von Audiogeräten. Es profiliert sich mit UAD-2 QUAD-Core-Processing und dem enthaltenen, preisgekrönten UAD Plug-Ins-Bundle - alle Komponenten können für nahezu latenzfreie Aufnahmen und die Klangbildung wie in einem klassischen Analog-Studio genutzt werden, ohne den Host-Rechner zu belasten.

Mit Apollo´s Weltklasse-A/D- und D/A-Wandlung aufnehmen – wie auf Hunderten von Hits zu hören

Es zusammen mit UAD-2 PCIe DSP-Systemen und UAD-2 Satellite FireWire für perfekt skalierbare Mixing-Power verwenden

Musik mit den im Lieferumfang enthaltenen UAD Plug-Ins wie Teletronix® LA-2A, 1176 und Fairchild® Kompressoren, Pultec® EQs und dem 610-B Preamp produzieren

Nahezu latenzfrei über Vorverstärker-Emulationen von Neve®, SSL®, API® und Manley® aufnehmen

Unison Technology: Der Originalsound der Vorverstärker von Neve, SSL, API & Manley

Apollo FireWire bietet vier Unison-fähige Mikrofonvorverstärker, die Aufnahmen über akribische Preamp-Emulationen von Neve, API, Manley und Universal Audio ermöglichen. Exklusiv in Apollo Interfaces entwickelt die Unison-Technologie die Klangfarbe dieser heiß begehrten Röhren- und Transistoren-Mikrofonvorverstärker zu 100% - inklusive ihrer Eingangsimpedanz, den "Sweetspots" ihrer Verstärkungsstufe und dem Schaltungsverhalten auf Komponentenebene der Originalhardware.

Das Geheimnis von Unison liegt in seiner Hardware-Software-Integration zwischen Apollo´s Mikrofonvorverstärkern und dem integrierten UAD-2 QUAD Core DSP-System. Schalte einfach ein Unison Preamp-Plug-In in den Mikrofoneingang und tauche in den klassischen Sound ein, den die weltweit am meisten aufgenommenen Mikrofonvorverstärker erzeugen.

Schau dir das Unison Shoot Out (Hardware vs. Software) Video an

Inklusive einer umfassenden Palette an klassischem Analog-Processing

Inklusive einer umfassenden Palette an klassischem Analog-Processing

Im Lieferumfang des Apollo FireWire ist eine Plug-In-Palette unglaublicher Analogemulationen enthalten, darunter die weltweit einzigen authentischen Emulation von Teletronix® LA-2A, 1176LN und Fairchild® Kompressoren, der legendären Pultec® EQs und des Unison-fähigen UA 610-B Tube Preamps. Die von den weltweit anerkannten Coding-Ingenieuren bei UA entwickelten Realtime Analog Classics Plug-Ins setzen den Standard, nach dem alle anderen Plug-Ins beurteilt werden, die Hardware emulieren.

Vom warmen Röhrenklang des Pultec EQs auf Gitarren, über das sanfte Limiting des LA-2A auf Vocals, bis hin zum originalen Pumpen der Fairchild 670 Kompressoren für Drums, deine Aufnahmen werden sich hörbar durch druckvollen, klanglich komplexen Sound von anderen Recordings unterscheiden.

Im Lieferumfang enthaltene Plug-Ins   |   Sieh dir das Live-Tracking Video an

Betrete die Welt der UAD Powered Plug-Ins

Über die enthaltenen Realtime Analog Classics Plug-Ins hinaus kannst Du in den kompletten Katalog der preisgekrönten UAD Powered Plug-Ins eintauchen - darunter klassische EQs, Kompressoren, Hallgeräte, Bandmaschinen und vieles mehr - unabhängig von der Puffergröße Deiner Audiosoftware und ohne die CPU Deines Rechners zu belasten.

Mit exklusiven Emulationen von Neve, Studer, Manley, API, Ampex, Lexicon, Fender und weiteren ist es, als hätte man ein grenzenloses Analogstudio auf einer einzigen 19"-Rackeinheit. Im Gegensatz zu konkurrierenden Interfaces, stehen Dir diese DSP-basierten Plug-Ins auch zum Mischen in der DAW zur Verfügung.

Apollo: Die Wahl der "New‑School‑Professionals"

Apollo ist bekanntermaßen das meistgenutzte Interface für Hit-Produzenten und kam bei der Aufnahme bahnbrechender Alben von Kendrick Lamar (To Pimp A Butterfly), Coldplay (A Head Full of Dreams), Dr. Dre (Compton), Brad Paisley (Wheelhouse), und vielen weiteren zum Einsatz. Apollo Interfaces haben zahlreiche Industrie-Auszeichnungen von u. a. Sound on Sound, Future Music und Electronic Musician gewonnen — wie auch den renommierten 2016 TEC Award für Computer Audio Hardware.

Verbinde Zwei Apollos Über FireWire

Verbinde Zwei Apollos Über FireWire

Wenn dein Studio und deine Projekte wachsen, kannst du nun zwei Apollo FireWire oder zwei Apollo 16 FireWire Interfaces nahtlos über Firewire koppeln, um mehr I/O und DSP-Kapazitäten zu verwenden.

Eine elegante App mit geringer Latenz

Eine elegante App mit geringer Latenz

Mit der Console 2.0 Anwendung des Apollo FireWire — einer vollständige überarbeitenden Version von Apollo`s ursprünglicher Console Software — kannst du jetzt auf mehr als 25 neue von Anwendern geforderte Funktionen wie Channel Strip Presets, Drag & Drop Funktionalität, dynamisch skalierbare Fenster und andere zugreifen.

Apollo Artist Sessions
Apollo Artist Sessions

Apollo Artist Sessions

Preservation Hall Jazz Band
“Higher Ground”

Alle Apollo Artist Sessions

Realtime Analog Classics Plus Bundle

Mit dem Realtime Analog Classics Plus Plug-In-Bundle erhältst du legendäre Kompressoren wie den Fairchild® 670 und EQs wie den Pultec® EQP-1A, aber auch atemberaubende Gitarren- und Bass-Verstärker-Emulationen von Softube, und UA™'s bahnbrechendes 610-B Tube Preamp und EQ Plug‑In.

  • UA 610‐B
  • Marshall Plexi Classic Amplifier
  • Fairchild 670 Legacy
  • Teletronix LA‐2A Legacy
  • UA 1176LN Legacy
  • UA 1176SE Legacy
  • Pultec EQP‐1A Legacy
  • Pultec Pro Legacy
  • Precision Channel Strip
  • Precision Reflection Engine
  • Precision Delay Modulation
  • Precision Delay Modulation L
  • UA Precision Enhancer Hz
  • Raw Distortion
  • Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp
  • RealVerb‐Pro

UA 610-B Tube Preamp und EQ

UA 610-B Tube Preamp und EQ

Verleihe deinen Tracks Wärme und Charakter der klassischen Hardware, die für die Aufnahmen von Duke Ellington bis hin zu Coldplay zum Einsatz kamen. Dank der vollständigen Emulation des gesamten Signalpfades, inklusive der Röhrenverstärker, Übertrager und Schaltungsnichtlinearitäten, fügt das 610-B Tube Preamp und EQ Plug-In jeder Klangquelle organische Details und Sättigung hinzu, egal ob du mit Universal Audio´s Unison Technologie durch das 610-B aufnimmst oder re‑ampst.

Marshall<sup>®</sup> Plexi Classic Amplifier

Marshall® Plexi Classic Amplifier

Als absolutes Alphatier unter den Rock And Roll Gitarrenamps ist der Marshall “Plexi” Verstärker ebenso legendär wie die Musik, die mit ihm aufgenommen wurde. Von Jimi Hendrix zu Jimmy Page, Duane Allman zu Eric Clapton, die unschlagbare Melange aus zupackendem Biss, Sustain und einer immensen Soundvielfalt hat den Sound der Rockmusik nachhaltig beeinflusst. Von Softube entwickelt liefert das Marshall Plexi Classic Amp Plug-In den Klang und das Erlebnis dieser Amp-Ikonone mit perfekter Mikrofonabnahme, die vom Engineer Tony Platt, bekannt für seine Aufnahmen für AC/DC’s Back in Black und Highway to Hell, vorgenommen wurde.

Fairchild<sup>®</sup> 670 (Legacy)

Fairchild® 670 (Legacy)

Der weltweit begehrteste Kompressor, der klassische Fairchild 670 Röhrenlimiter, veredelt deine Spuren und Mixes mit unverkennbarer Röhrenwärme und -charakter. Unabhängig davon, ob du nach subtiler Kompression auf Lead Vocals oder eher kräftigere Texturen suchst, die auf Gitarren, Bass oder dem Drum-Bus funktionieren, bereichert das Fairchild 670 Plug-In alle Klangquellen mit einer klassischen „Verschmelzung“.

Teletronix<sup>®</sup> LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Der LA-2A ist mit seiner sanften, Programm-abhängigen optischen Kompression und dem akribisch entwickelten Röhrenverstärker der Lieblingskompressor professioneller Toningenieure weltweit – besonders für Gesang. Unglaublich einfach zu bedienende Peak Reduction und Gain Regler ermöglichen den optimalen Optokompressor-Sound für Gitarre, Bass, Drums und andere.

1176SE/LN<sup>®</sup> Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

1176SE/LN® Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

Hol dir die klassische, extrem schnelle FET-Kompression des weltweit bekanntesten Kompressors. Der 1176 erzeugt Punch, Präsenz und Charakter sowie typische Verzerrungsobertöne auf Drums, Gesang, Gitarren und Bass. Der 1176LN hat unzählige Aufnahmen veredelt – von Led Zeppelin über die White Stripes bis hin zu Michael Jackson.

Pultec<sup>®</sup> Pro Equalizers (Legacy)

Pultec® Pro Equalizers (Legacy)

Mische mit zwei der meist gesuchten Hardware-EQs aller Zeiten – dem MEQ-5 Midrange Equalizer und dem EQP-1A Program Equalizer. Beide Röhren-Legenden liefern weiche und seidige EQ-Kurven mit einer Fülle warmer Analog‑Sounds.

Precision Mix Rack Collection

Precision Mix Rack Collection

Mit dem Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine und den Precision Delay Modulation Plug-Ins bietet dir die Precision Mix Rack Collection vier moderne, hochqualitative Plug-Ins für die Aufnahme und das Mixing. Die leistungsstarke und intuitive Precision Mix Rack Collection stattet Dich mit einer beeindruckenden Sammlung an Tools aus – sowohl für Anfänger als auch Profis perfekt.

UA Precision Enhancer Hz

UA Precision Enhancer Hz

Erhöhe mit dem Precision Enhancer Hz Plug-In gekonnt tiefe Frequenzen. Der Precision Enhancer Hz ist in der Lage, exakte Ergebnisse auch bei minimalen Anpassungen zu erzielen – so kannst du Drum-Samples durchsetzungsfähiger formen, einen Bass fetter machen, oder einfach das Low-End deiner Spuren auf kleineren Lautsprechern besser hörbar machen.

Raw Distortion

Raw Distortion

Die Modellierung des Raw Distortion basiert auf einem klassischen Pro Co Rat der frühen 80er-Jahre und liefert all die harten Dynamikübersteuerungen der legendären Stompbox. Dank der Unison Technologie kannst du dein Instrument direkt in den Hi-Z- Instrumenteneingang eines Apollo Twin, 8 oder 8p einstecken und die gleichen Schaltungsverhalten, Verstärkungsbereiche und Verzerrungspunkte wie mit der originalen Hardware erleben – spiele die echten Klangfarben, mit originalen Gefühl und Ansprechverhalten.

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

L'ampli basse Ampeg SVT a été lancé en 1969. Il reste aujourd'hui encore le maître incontesté du son de basse à lampes à haut niveau de gain. Développé par Brainworx, le plug-in Ampeg SVT-VR Classic Bass Amp capture à la perfection la puissance brute et la dynamique qui ont fait de cet ampli le modèle de prédilection des bassistes de rock, funk et soul. Enregistrez en temps réel en utilisant la technologie de préampli Unison™ pour retrouver le son et les sensations d'un véritable ampli basse SVT, ou faites rugir des prises directes un peu fades.

RealVerb Pro

RealVerb Pro

RealVerb Pro ist ein flexibles, natürlich klingendes Reverb auf Basis von UA´s einzigartiger Algorithmen. Du kannst den Raum exakt so gestalten, wie du in hörst. Auf diese Weise erreichst du mit RealVerb Pro weit mehr als die einfache Einstellung groß / klein oder dunkel / hell. Deine Klangquellen erhalten verzerrungsfreie und extrem lange Hallfahnen mit glättender Streuungskontrolle.

Eigenschaften

18 x 24 FireWire Audio Interface für Mac und Windows

4 Unison ™ -fähige Mikrofonvorverstärker für die Aufnahme über die akribischen Preamp-Emulationen von Neve, API, Manley und Universal Audio

Integrierte UAD-2 QUAD Core ermöglicht UAD Echtzeit-Processing - nahezu latenzfreies Aufnehmen über DSP-gestützte UAD Plug-Ins ohne CPU-Belastung

Enthält das “Realtime Analog Classics Plus” UAD Plug-Ins Bundle, das die authentischen LA-2A, 1176 und Fairchild® Kompressoren, Pultec® EQs, UA 610 Röhrenvorverstärker und weitere bietet

Zwei FireWire 800 Buchsen für die Reihenschaltung von weiteren FireWire-Geräten

Erstklassiges UA-Analogdesign, überragende Komponenten und erstklassige Verarbeitungsqualität

Kostenloser, branchenführender Technischer Support von fachkundigen Tontechnikern - telefonisch und online

FireWire System Requirements


  • (Win) Windows 7, 8.1, or 10 (64-Bit Editions)

  • (Mac) macOS 10.10 Yosemite, 10.11 El Capitan, 10.12 Sierra, or 10.13 High Sierra

  • Available FireWire 800 port*

    *On Windows systems, a qualified PCIe-to-FireWire adapter card is required

  • 6 gigabytes available storage

  • Internet connection to download software and authorize UAD plug-ins

  • Compatible VST, Audio Units, RTAS, or AAX 64 plug-in host DAW software

  • For additional compatibility information, visit help.uaudio.com

User-Rezensionen

Apollo FireWire

A. Colton

23. Oktober 2014

Brilliant

Solidly built, sounds great. Plugins are great too.

Mostly used for recording drums with an Audient ASP 880.

T. Zmuda

27. Januar 2014

Just what I needed

I was pretty dead set on the Apogee Symphony due to the reputation of the converters and the expansion options. However after A/B'ing the two, I decided to pick up an Apollo Duo (slightly more "open" field of depth IMO). The I/O options are just enough and if I ever need more in the future, the daisy chain option is available. The onboard pre's are very transparent and provide a ton of headroom. I rate 4/5 because of my issue with UAD-2 (running on MacBook Pro with Retina 2.8 GHz i7 quad, 16 GB RAM, 512 SSD). Everyday I get a popup (from Console) that tells me that plugins have been disabled. Always remedied by a quick restart, but is not ideal in the middle of a session! Overall, it was a major improvement!

A. Taashur

5. August 2013

From Motu to Apollo

I have been a Digital Performer and Motu hardware user for 8 years. Motu are making solid products.
In April last year I run into a promotion by UA for the Apollo hardware plus $1000 plug-ins. I decided to take my chance and move into the UA platform.
I have to say that sound quality is absolutely a giant step forward.
The pros:
1. Great preamps.
2. Great plug ins.
3. Free plug ins....Stuter, SR88, Lexicon, Pultec Pro, Little labs voice of god.
The cons:
1. Some firewire issues when running plug ins at times.
2. bandwidth adjustment can be tricky.
3. no MIDI
4. Some instability of the audio hardware to drop once and a while when a session is loading. Again I am not sure if this is something to do more with my studio setup or not.
Update pls

R. Amarell

12. Juni 2013

The last two stars UA could get with an update

As often read... there are many good reasons to work with this Interface.

BUT two things annoy me every day. If UA could solve this with updates the Apollo would be perfect.

First problem: even with the (expensive) Thunderbolt card installed, the audio I/O speed is same as FireWire already offers. When I bought the Apollo UA told the press that you can get PCIe speeds with this interface. It was not true... but this was my main reason to buy the Apollo. The TB option card brings more speed only to the UAD PlugIn section.

Second problem: the "UA mixer engine" is' extremely CPU hungry. It is still in 32bit... maybe Mac OS has problems translating it to the 64bit OS at the system level.

Please solve this via update!!! If you do so: 5 stars

B.

17. November 2012

Apollo - Em Portugues - Brazil

Infelizmente tenho que usar o delay compensation do protools com os plugs da UAD para compensar os muitos atrasos dos plugins,e não estar conseguindo usar minha project mix como controladora por estar conflitando com a Apollo quad... mas do resto achei a melhor compra minha dos ultimos tempos e creio que irei adquirir muitas outras coisas da UA em breve... Pena a apollo quad não vir com mais plugins já na compra. Mas de qualquer forma estou muito satisfeito. Bruno Brito.

A. Williams

22. August 2012

Yes, it's all true

The Universal Audio Apollo is everything the buzz has promised - powerful processing, pristine audio, straight forward operation. Easily configures with DAW (I'm running Nuendo 5), and the dual headphone outputs coupled with the Console app, make it a breeze to move from tracking to editing and mixing with a quick turn of a dial. For the first time, I find the DAW recording process flowing uninhibited from idea to execution. And of course the plug-ins. Yes, yes, and yes. I have encountered some recurrent issues with taxing the FW800 bus, even after adjusting the bandwidth much lower. I'm sure when I move to a Thunderbolt hard drive, or perhaps the card for the Apollo, this issue will evaporate.

Powerful. Quality. A Bargain.

M. Gustavsson

20. August 2012

The best recording unit ever!!!

It has it all.

I was surprised as soon i heard the sound quality.
Open, clear and I can hear where everything is placed in the sound field.

The mic pres are excellent.
They sound comparable to a lot more expensive pres out there on the market.

The fact that I can record direct with a plugin on it without latency thats revolutionary.
UAD plugins are top notch and creating music have been so much easier now and faster.

I can use the monitor our direct the my speakers and thats convenient.
No need for an extra monitor unit

Its like UAD have taken the best of everything and put it in one box.

Complete!

Need to say no more and now i can sell hardware i no longer use and buy plugins
for that money instead.
It cant be better

Thanks /Mik

R. Andersen

8. August 2012

This piece of gear has revitalised everything in the studio. It just makes all recording session fluent and efficient. The pre-amps are ultra clean and make everything sparkle and that combined with the UAD plugin DSP processing and the console gives super control of the sessions. I look forward to the thunderbolt card release as this will undoubtably change everything even further.

Thank you Universal Audio.

The Apollo is the new heart of the studio.


Best Regards,

MoX

E. Van

8. August 2012

I Love it from the moment i heard it.
It is clear! and that is perfect for use with the uad plugs!
no problems with installing.
looking great easy to use.
what can i say more.
i'm very exited about it.

eric van de bovenkamp
piano player from the netherlands

M. Van

7. August 2012

I'm most impressed so far, especially with the DSP and the plug ins. I only wish I could afford to buy more! It seems like a solid piece of kit, and I'm pleased with the audio quality.

N. Gowland

7. August 2012

This is the best single purchase I have ever made, turns out my hard earned money has been very wisely spent because the quality of my recordings have finally arrived in the pro domain which is really good news as I have struggled for years to get the sound I so desired. I recently recorded a solo classical piano album with DPA mics and my new Apollo and the results are astounding. My only grumble is how few plug ins were included as standard for my £2k plus which is the only reason I can't give it the full 5 stars, and y'know if plug ins weren't so prohibitively expensive for us small guys we would all buy and use them more, anyway enough of the politics overall absolutely thrilled with my new Apollo.

Thanks UA 4*

D. Smith

25. Juli 2012

I just purchased a UA Apollo. Of course the first thing we do when we get a new interface is listen to all our mixes done with the old hardware. Well, I was blown away at the clarity & detail the Apollo brought to my system & I was coming from an RME Fireface 400 that I was really happy with. But the Apollo just really opened up the top end, added an extra level or definition to the midrange (for the first time my dynaudio BM5s are not sounding boxy in the mids!) & opened the soundfield's width & depth.

I just just completed my first album mix through the Apollo & the UAD plugins included & I must say the mixes are sounding great. They're translating better & faster. Less mix corrections are needed as making better choices right off!

M. Murray

8. Juli 2012

Appearance:
The UA Team has done a great job with the overall appearance and feel of the new Apollo. The front panel is very clean and organized well.

Durability:
The 1U model is held together with steel and aluminum plates. You can toss this thing around. Guaranteed it will still hold together.

Functionality:
The unit works seamlessly with the very popular "console" app provided. The routing that can be done in the back end and integrated with your DAW is amazing.

Sound:
Whether you're running old or new mixes, or even songs from your itunes library this unit does a great job at clearing things up and making your music come to life.

Cons:
Would have loved to have seen more "Free" UAD plugins, considering the price.

S. Zoega

27. Juni 2012

A beuatifully made piece of kit, solid and sounds gorgeous with that indefinable quality of "air". The operating method of the apollo takes a bit of getting used to, but works seamlessly... though an amp modeller is now a real "hole" in the UAD library. Adding Mackie/Euphonix hardware control surface support would also be a major leap in creating a complete system for those of us who cant mix with a mouse

C. Jacobs

25. Juni 2012

With this unit I am able to make better mixing decisions. I love the sound to the point that I don't believe I need to purchase a summing box. The only issue is I have to bypass the headphones 1 & 2 because I get a scratchy sound when I adjust the volume on both HP jacks. I've, tried it in different outlets, different headphones (3 different) but the scratch is still there when adjusting the volume knob. I've even returned the unit and got another unit and same thing. I thought I was going crazy so I let other people listen to see if they've heard and they've also heard the sound. UA is awsome and offered to fix the issue. I appreciate that but I just can't ship my unit out and wait a week to get it back. too busy.

K. Richards

22. Juni 2012

When I set out looking for a new audio interface I wanted something that had mic pres, top notch converters, thunderbolt compatibility, two sets of headphones and the incredible UAD processing. The Apollo is all of these things and more. Its effortlessly easy to use and sounds absolutely incredible. I would have liked it to have midi I/O as well as a dim switch on the unit itself, but these are minor things. One thing I didn't know until I got the unit however, is that the ADAT ports are not two separate ports. At 44.1 and 48 kHz port 2 mirrors port 1, at high sample rates using both ports allows more channels. Apart from that it was everything UA says it is. All in all its a fantastic box that lives up to the UA name, and I'm very pleased.

J. Hazelby

21. Juni 2012

The Apollo is pretty much what I wanted. I mainly record acoustic instruments and vocals, but need the flexibility to do drum kits from time to time. The Mic preamps do what I want - provide incredible fidelity of the boosted signal so all the richness of an acoustic guitar remains after the considerable gain increase. Monitoring live with an 1176, a 1073 and an EMT Plate is wonderful. As a player it really gives you confidence to play expressively. I don't like to commit to a sound on recording so I love the flexibility of just monitoring with the plug-ins and fine tuning from within Logic later. All the analogue warmth (of which I'm a massive fan) can be added with the plug-ins and they do this very well indeed.

D. Keldie

12. Juni 2012

I do mainly overdub recording at my home studio, and had been using MOTU hardware for years -- very reliable stuff, but then one of my clients brought over his $5000 Prism Orpheus that blew me away. I decided it was time to upgrade, but didn't want to spend that amount, so I started checking things out in the $2000 range -- Apogee Ensemble sounded very nice, but then I heard news about the Apollo, and, already being a satisfied UA customer with a 6176 and a UAD-2 Quad, I decided to wait for the Apollo to arrive at my local dealer. Long story short, I LOVE IT !! And I'm glad I waited !!

G. Kurtz

6. Juni 2012

What can I say?

I bought apollo with a lynx aurora 8, and a UA 2/610, together with other things. A HUGE upgrade on my studio.

Best thing I could ever do. Apollo is awesome. Good preamps, superb conversion and huge processing power.

Don't think apollo as a "interface to record with plugins". I think this is the main "marketing" of UA... But you can buy apollo even if you are not planning to record with plugs. All the rest are superb.

Get an apollo and a good AD-DA (like lynx) and you have 16 professional channels. 18 if you have a good 2ch AD Endless possibilities.

S. Hughes

25. Mai 2012

My last audio interface was the 'flagship' of a big name UK based brand.

It had trouble talking with Pro Tools & Logic, I/O operating level issues with my large format console, and several strange sonic issues. it's control software was the most ridiculous user unfriendly creation I have ever tried to use in my career.

I decided to upgrade and was advised to consider the brand new UA Apollo. I'd read about it, it seemed very pro and impressive, but I'd been sucked in before.

I took a chance with the Apollo, and I must say it's so good, it's the single most significant piece of new gear I now own. The sound is surely as good as it gets, the software is superbly designed, and my mixing console loves it. No more issues.

Game over!