Kostenlose UAD Plug-ins bei jedem Apollo-Kauf!

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Hello world 3!

Hello world 4!

Hello world 5!

Mach Deine Aufnahmen zu Alben.

Apollo Solo ist das weltweit hochwertigste Thunderbolt 3 bus-gespeiste Desktop Audio Interface für Mac und Windows und liefert Dir branchenführende Audiowandlung, zwei Mikrofonvorverstärker — damit Du über Preamps von Neve, API, SSL und mehr aufnehmen kannst — und eine Suite mitgelieferter UAD Plug-ins für Aufnahmen in Albumqualität mit nahezu null Latenz.

Erlebe branchenführenden Apollo Sound — wie Du es auf Hunderten von Hit-Alben hören kannst

Nimm Deine Vocals und Synthesizer in Echtzeit über klassische Mikrofonvorverstärker-Emulationen von Neve, API, Manley, Avalon und weiteren auf

Unterwegs kreativ sein mit einem klanglich überlegenen busgespeisten Interface mit robuster Ganzmetallkonstruktion

Genieß klares, detailliertes Monitoring mit dem bestklingenden Kopfhörerverstärker seiner Klasse

Nimm Synths, Gitarren und Vocals über legendäre Preamps auf

Mit seinen zwei Unison™ Preamps und dem Hi-Z Instrumenteneingang auf der Vorderseite ist Apollo Solo das einzige Desktop Interface, mit dem Du in Echtzeit über Preamps und Channel Strips von Neve, Manley, API und dutzenden weiteren tracken kannst, was Dir die gleiche reichhaltige analog-Textur bietet, wie die Hardware, die für Jahrzehnte legendärer Musik verwendet wurde.*

Hol Dir den Pro-Sound von analoger Hardware, auf Dein Desktop

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Mit dem mitgelieferten UA 610-B Tube Preamp & EQ, den Fairchild- und Teletronix LA-2A Kompressoren, Amps von Marshall und Ampeg und vielem mehr liefert Apollo sofort nach dem Auspacken albumtaugliche Sounds in Echtzeit. Aber nur mit Apollo kannst Du auf die gesamte UAD Plug-in Library zugreifen, die Dir die bewährten, hitverdächtigen Sounds der Ocean Way Studios, Capitol Chambers und hundert weiterer bietet.

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Bester Kopfhörerverstärker seiner Klasse

Apollo Solos integrierter Kopfhörerausgang ist lauter und druckvoller, mit geringerem Rauschen und flacherem Frequenzgang als bei jedem anderen Interface seiner Klasse. Das bedeutet, dass Du zuverlässig über Kopfhörer aufnehmen und mixen kannst, in dem Wissen, dass Du jedes klangliche Detail hörst.

Genieß den schnellen, natürlichen Workflow mit LUNA

Entwickelt für die nahtlose Integration mit Apollo, bietet LUNA großen analogen Studiosound — in Echtzeit — mit einer Vielzahl von eingebauten Funktionen und Erweiterungen, von API Konsolen-Modeling bis zu echtem Neve Summing und integriertem Studer Tape.

Mehr über LUNA Recording System erfahren. ›

Ready to Go

Mit seiner robusten Ganzmetallkonstruktion und dem busgespeisten Thunderbolt 3 Betrieb ist das Apollo Solo das einzige "aufgeräumte" tragbare Audio Interface, das auch wirklich Ergebnisse in Albumqualität liefert. Es ist, als hätte man ein virtuelles Analog Studio, das auf jeden Schreibtisch passt und leicht in der Laptoptasche transportiert werden kann.

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Desktop 2 x 4 Thunderbolt 3 gespeistes Audio Interface mit branchenführender 24-Bit/192-KHz Audio Wandlung (abwärtskompatibel mit Thunderbolt 1 & 2 auf Mac)

Unison Mikrofonvorverstärker- und Gitarrenverstärker-Emulationen von Neve,® API,® Manley,® Marshall,® Fender,® und weiteren*

Echtzeit UAD Processing zum Aufnehmen über UAD Plug-ins mit nahezu Null Latenz, unabhängig von der Größe des Audio Buffers

Führt UAD Powered Plug-ins über VST, Audio Units und AAX 64 in allen gängigen DAWs aus

Enthält Studiokompressoren, EQs, Reverbs, Gitarrenverstärker-Emulationen und mehr als Teil des "Realtime Analog Classics" Bundles

Bester Kopfhörerverstärker seiner Klasse für lautes, detailliertes, rauscharmes Abhören

Busgespeiste Verbindung zu Mac- und Windows- Thunderbolt 3 Systemen für einfache Portabilität und weniger Kabel-Wirrwarr

Thunderbolt 3-Kabel separat erhältlich

Kostenloser, branchenführender technischer Support — am Telefon und online — von sachkundigen Toningenieuren


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* Apollo Solo enthält das "Realtime Analog Classics" UAD Plug-in Bundle. Andere UAD Plug-ins sind separat erhältlich.

Realtime Analog Classics Bundle

Mit dem Realtime Analog Classics Plug-Ins-Bundle erhältst du legendäre Kompressoren wie den Teletronix® LA-2A und EQs wie den Pultec® EQP-1A, atemberaubende Gitarren- und Bassverstärker-Emulationen von Softube, wie auch UA´s bahnbrechendes 610-B Tube Preamp und EQ Plug‑In.

    • UA 610‐B
    • Marshall Plexi Classic Amplifier
    • Teletronix LA‐2A Legacy
    • UA 1176LN Legacy
    • UA 1176SE Legacy
    • Pultec EQP‐1A Legacy
    • Pultec Pro Legacy
    • Precision Channel Strip
    • Precision Reflection Engine
    • Precision Delay Modulation
    • Precision Delay Modulation L
    • Raw Distortion

  • Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp
  • RealVerb‐Pro

UA 610-B Tube Preamp und EQ

UA 610-B Tube Preamp und EQ

Verleihe deinen Tracks Wärme und Charakter der klassischen Hardware, die für die Aufnahmen von Duke Ellington bis hin zu Coldplay zum Einsatz kamen. Dank der vollständigen Emulation des gesamten Signalpfades, inklusive der Röhrenverstärker, Übertrager und Schaltungsnichtlinearitäten, fügt das 610-B Tube Preamp und EQ Plug-In jeder Klangquelle organische Details und Sättigung hinzu, egal ob du mit Universal Audio´s Unison Technologie durch das 610-B aufnimmst oder re‑ampst.

Marshall<sup>®</sup> Plexi Classic Amplifier

Marshall® Plexi Classic Amplifier

Als absolutes Alphatier unter den Rock And Roll Gitarrenamps ist der Marshall “Plexi” Verstärker ebenso legendär wie die Musik, die mit ihm aufgenommen wurde. Von Jimi Hendrix zu Jimmy Page, Duane Allman zu Eric Clapton, die unschlagbare Melange aus zupackendem Biss, Sustain und einer immensen Soundvielfalt hat den Sound der Rockmusik nachhaltig beeinflusst. Von Softube entwickelt liefert das Marshall Plexi Classic Amp Plug-In den Klang und das Erlebnis dieser Amp-Ikonone mit perfekter Mikrofonabnahme, die vom Engineer Tony Platt, bekannt für seine Aufnahmen für AC/DC’s Back in Black und Highway to Hell, vorgenommen wurde.

Teletronix<sup>®</sup> LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Der LA-2A ist mit seiner sanften, Programm-abhängigen optischen Kompression und dem akribisch entwickelten Röhrenverstärker der Lieblingskompressor professioneller Toningenieure weltweit – besonders für Gesang. Unglaublich einfach zu bedienende Peak Reduction und Gain Regler ermöglichen den optimalen Optokompressor-Sound für Gitarre, Bass, Drums und andere.

1176SE/LN<sup>®</sup> Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

1176SE/LN® Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

Hol dir die klassische, extrem schnelle FET-Kompression des weltweit bekanntesten Kompressors. Der 1176 erzeugt Punch, Präsenz und Charakter sowie typische Verzerrungsobertöne auf Drums, Gesang, Gitarren und Bass. Der 1176LN hat unzählige Aufnahmen veredelt – von Led Zeppelin über die White Stripes bis hin zu Michael Jackson.

Pultec<sup>®</sup> Pro Equalizers (Legacy)

Pultec® Pro Equalizers (Legacy)

Mische mit zwei der meist gesuchten Hardware-EQs aller Zeiten – dem MEQ-5 Midrange Equalizer und dem EQP-1A Program Equalizer. Beide Röhren-Legenden liefern weiche und seidige EQ-Kurven mit einer Fülle warmer Analog‑Sounds.

Precision Mix Rack Collection

Precision Mix Rack Collection

Mit dem Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine und den Precision Delay Modulation Plug-Ins bietet dir die Precision Mix Rack Collection vier moderne, hochqualitative Plug-Ins für die Aufnahme und das Mixing. Die leistungsstarke und intuitive Precision Mix Rack Collection stattet Dich mit einer beeindruckenden Sammlung an Tools aus – sowohl für Anfänger als auch Profis perfekt.

Raw Distortion

Raw Distortion

Die Modellierung des Raw Distortion basiert auf einem klassischen Pro Co Rat der frühen 80er-Jahre und liefert all die harten Dynamikübersteuerungen der legendären Stompbox. Dank der Unison Technologie kannst du dein Instrument direkt in den Hi-Z- Instrumenteneingang eines Apollo Twin, 8 oder 8p einstecken und die gleichen Schaltungsverhalten, Verstärkungsbereiche und Verzerrungspunkte wie mit der originalen Hardware erleben – spiele die echten Klangfarben, mit originalen Gefühl und Ansprechverhalten.

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

Der 1969 vorgestellte Ampeg SVT Bass Amp ist noch immer der amtierende König der kraftvoller Röhrenbassamp-Sounds. Entwickelt von Brainworx, verkörpert das Ampeg SVT-VR Classic Bass Amp Plug-In die ungebändigte Gewalt und den Druck, die das Original zum amtlichen Amp für Rock, Funk und Soul Bassisten werden ließen. Durch den Einsatz von UA´s bahnbrechender Unison Technologie erhältst du das Erlebnis des echten SVT Bassamps. Bereits aufgenommene DI Tracks lassen sich mit dem mit dem donnergleichen Grollen dieses begehrten Bass Amp Klassikers veredeln.

RealVerb Pro

RealVerb Pro

RealVerb Pro ist ein flexibles, natürlich klingendes Reverb auf Basis von UA´s einzigartiger Algorithmen. Du kannst den Raum exakt so gestalten, wie du in hörst. Auf diese Weise erreichst du mit RealVerb Pro weit mehr als die einfache Einstellung groß / klein oder dunkel / hell. Deine Klangquellen erhalten verzerrungsfreie und extrem lange Hallfahnen mit glättender Streuungskontrolle.

User-Rezensionen

Apollo Solo

Gesamtbewertung

4.3/5
(237)

R. Reinsch

28. November 2024

UAD Apollo Solo

After a long journey thru so many interfaces i join UAD. Best choice i've made, a little late for sure .

Best soundquality ,lowest latency and killler support.

R. Reinsch

28. November 2024

UAD Apollo Solo

After a long journey thru so many interfaces i join UAD. Best choice i've made, a little late for sure .

Best soundquality ,lowest latency and killler support.

H. Poth

4. Oktober 2024

Apollo Solo Heritage Edition

I was looking for a portable interface for mobile recording with zero latency DSP powered monitoring. The Solo fits my needs perfectly, it is bus powered, and offers zero latency monitoring with the UA plugins, which are great. I got the Heritage Edition, and the native versions of the included plugins get a lot of use. The Solo DSP power is not enough to use the DSP powered plugins in a mix, but I would not want to do that anyway since my "stationary" studio setup is without UA hardware. Anyway, it is enough for recording and monitoring with a Unison pre, an 1176 and a Pultec, and a PurePlate on send. Converter quality and headphones amp are great, hardly heard anything as good in that price range. Preamps with the Unison plugins (I got the UA 610 collection, V76, API, Helios and Century) enable excellent recordings with a broad colour palette. Very happy with my purchade.

C. Espinosa

20. September 2024

Best investemt to record with no latency in a portable way.

I own an Apollo X4 and I felt it was too bulky to take on the road. The Solo provides what I need in a portable and affordable way.

j. white

28. August 2024

Doesn’t work with adapter

Universal Audio promotes the solo to be backwards compatible but doesn’t let you know that you need more than an adapter to power the device .

M. Goldberg

10. August 2024

Very Happy with this Purchase!

I wish I had made the move to my Apollo Solo a long time ago. It does everything I need and I am more than satisfied with my purchase. Thanks, Universal Audio, for a great product.

B. ŠURGOT

1. Juli 2024

Unstable installation

The advantage is quality A/D converters, thunderbolt connection with MacOs - very fast communication and power supply.
The disadvantage is the relatively complex installation in MacOS vz.Sonoma 14.5, I was bothered by the need to change the system security and also the need to install all UAD plugins, when the volume of downloaded data, including the operating system, reached almost 10 Gb. After putting my MacBook Pro M2 Max to sleep, the Apollo solo stops recording, input doesn't work, only output, so I have to restart the Mac. So far, I'm solving it by disconnecting the thunderbolt cable before waking up the Mac, then reconnecting it after waking up the Mac. It heats up very quickly.
In my opinion, the audio interface should work immediately after plugging in - plug and play and downloading related/accompanying software/plugins should be left to the user's choice. I prefer hardware over software plugins for recording and I'm used to working in Logic Pro. So I don't need the installed software, including the UAD plugins, it takes up space on the HDD unnecessarily.

M. Sengelman

27. Juni 2024

I really like it.

I've been using Solo for a couple of weeks now. Great for vocal tracking. I really like it.

R. Butler

30. Mai 2024

Blown Away

I got reeled into UA via a free native Teletronix plugin. After a few hoops, I installed in on an old laptop that had an old session and plugged it in... and wow! The bass guitar track exploded. I was immediately hooked. Without doing any research and not knowing much about UA at this point, I proceeded to buy a UAD plugins bundle and not native. Then I realized I needed to buy the hardware to run the plugins, after shopping around I bought the Apollo Solo. I downloaded LUNA and put together my first microphone recordings with the UNISON option using CONSOLE and my microphones have never sounded so good. The preamps are stunning. And many unique ones to choose from. I am really satisfied but the UA stuff is addicting. I recently purchased a UAD-2 QUAD for an older computer that I use for multitrack recordings and I'm amazed with the workload that it can handle. I've got my eyes on some APOLLO 8 devices but resisting is difficult. To have these UA UNISON preamps on 4 or 8 input channels would be mind blowing.

M. Santos

21. Mai 2024

Game Changer For Me

I was looking for an upgrade in my home studio that brings more joy and fun on my productions. The Apollo Solo interface with all it's universe of plugins it's bringing me that joy again to make music, it's a new world with new colors to me.

Z. Peschos

18. Mai 2024

Good enough for amateurs

Nice interface and very user friendly but a bit temperamental with startup - especially coming back from sleep mode will not always fire up. Gets pretty hot too.

J. Marroquin

3. Mai 2024

Sounds great

I use this as my travel interface. I love that it’s bus powered but it has some issues connecting at first so I have to reboot my MacBook Pro M1 Max a lot sometimes. It’s a pain when I’m doing sessions with clients because it wastes a lot of time just trying to turn on. But once it’s on it’s pretty solid and sounds great. Converters are decent too. It does get pretty hot after about 15 mins of use tho. Doesn’t come with a cable either which is disappointing.

B. Crowley

2. Mai 2024

Exactly what I wanted, but make sure you know what you're buying

I recently purchased the Sphere DLX modeling microphone from UA, and it blew my mind so much I had to buy an Apollo Solo when I found out about all the preamp models that work with their Unison preamps in the Apollo Solo. I have also just plain been wanting a bus-powered interface with amazing preamp emulation forever, and I am more than thrilled that the Apollo Solo both exists and has a reasonable enough price to justify upgrading to it. The sound quality is next level, and from what I understand you won't get better sound quality in the higher end units, just more IO and more powerful DSP chips built-in. The headphone amp is particularly good, which is nice since some of my headphones are very low volume on other audio interfaces I own. The plug-ins that come with this thing, especially during promos, are very plentiful and absolutely top notch. I have yet to use a Universal Audio product that doesn't feel like it's been as perfected as possible.

The main downside and thing to know is that since this is a single core model, you're not going to be able to load many plugins (like 2-3 max, depending on the plugins). Luckily this is all you need to record tracks and flatten them using the analogue preamp running on the DSP chip. The only problem with this approach is that you will pretty much NEED to flatten every track before moving onto the next, since you can't run many preamp emulations at the same time. In most cases this is totally fine, but since I also use a Sphere DLX microphone, I need to flatten the track early with the Sphere plugin first and the preamp/console plugin second, which means I can't change the microphone model later on. This isn't the case if there's a native version of the preamp/console you want to use, but many are not native yet. In any case, this is a very minor complaint for such a great audio interface, but it's definitely worth knowing before purchasing. There is a page on UA's site that lists the CPU usage for every plugin they offer, so it's worth referencing that prior to purchase to see if it will work for you.

R. Chiga

19. April 2024

Super portable DSP

I bought this to work at home, super usefull, nice and portable. :-)

I. Gulida

9. April 2024

Perfect

Just perfect for my use case - I love it

F. Mannan

9. April 2024

Not fit for purpose

I got this in January 2023 for light daily use in a home studio. It stopped working with no explanation in April 2024. Prior to that, I had expressed concerns (to no avail) to both the seller and to UAD themselves that it was a defective unit: somehow the Apollo caused my brand new Mac Studio to kernel panic (crash) every time I left it unattended. If it didn't crash, it would start making strange noises and have to be reset. The software never picked up that the device was registered. It also filled my DAW with hundreds of plugins that I didn't own and were therefore unusable. It didn't work for me.

N. Winterstein

20. März 2024

Fender twin plugin soaks recources

My idea was to use the apollo solo with 3 plugins while recording: Fender Twin, compressor LA-2a and Plate reverb. The Apollo solo will not allow that . Beside the Twin only one more plugin can be used. It would work with the Marshal amp but the sound is not suitable for a clean Jazz tone IMO. So I am quite surprized to be honest and not too happy with the purchase.

A. Lefort

13. März 2024

Enormément décu

2eme fois que j'ai cette carte son, toujours le même problème qui persiste, la lampe a l'intérieur ne s'allume plus après 4 mois d'utilisation, alors oui certes ca envoi mais sur longévité de vie est pourri.. je suis très déçu...
Finalement c'est triste a dire mais rien ne vaut une bonne scarlette duo...

S. Kallimanis

26. Januar 2024

Industry standard for a reason

I upgraded from a Steinberg interface and the workflow has made a huge difference to my inspiration and saved me valuable time. The included plugins are professional level and was an excellent bonus to my purchase.

t. becker

12. Januar 2024

Pretty good but leaves some to be desired

What would make this interface really good as the word clock

The ability to use unison with external preamps

And call me crazy but this is Universal Audio. I think there should be two tubes in their interfaces

If anyone’s gonna be able to pull off a two channel tube, preamp interface, which it can also be used in the master section



Oh my God dammit should be the descendants of Bill putnam

That, and another thing, I think all audio interfaces are lacking, is the ability to hook up multiple stereo, inputs and outputs for mastering purposes, and transfer purposes

Would have liked to see them carry out this unit like they did the 2192

Which was a force to be reckoned with