Marshall® Bluesbreaker 1962

Marshall® Bluesbreaker 1962

Unison-fähig

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Ein legendärer Komboverstärker, der den Sound von Blues- und Rockgitarren radikal veränderte.

Mit den ersten Noten des Albums Blues Breakers with Eric Clapton von John Mayall aus dem Jahr 1966 war klar, dass sich der Sound der Rockgitarre für immer verändern würde. Claptons Gesang, seine aggressive Spielweise und sein fetter Ton präsentierte der Welt erstmalig den glorreichen Klang von bis zum Anschlag aufgedrehten Marshall‑Verstärkern.

Das Marshall Bluesbreaker 1962 Plug-In wurde von Softube entwickelt und steht exklusiv für UAD-2 Hardware und Apollo Audio Interfaces zur Verfügung. Es handelt sich um die erste Emulation des legendären 2x12 Komboverstärkers, der in dieser bahnbrechenden Session erstmals zum Einsatz kam. Du bekommst nicht nur eine meisterhafte Umsetzung dieses extrem seltenen, quasi nicht erhältlichen britischen Verstärkerklassikers geboten, sondern auch eine leistungsstarke Auswahl von Mehrfachmikrofonierungen für perfekte Aufnahmen.

Jetzt kannst Du:

Mit Apollo´s Unison™-Technik deine Aufnahmen direkt durch die einzige authentische Marshall Bluesbreaker 1962 Emulation einspielen – ganz ohne Latenz

Re-Amping bereits aufgenommener Spuren mit jeder UAD‑2 Hardware durchführen

Perfekte Verstärkersounds mit vier Mikrofonen und drei unterschiedlichen Mikrofonkombinationen erschaffen – mit FET-, Röhren- und dynamischen Mikrofonen

Gitarrensounds über 50 Presets haargenau abstimmen, die vom legendären AC/DC-Toningenieur Tony Platt erstellt wurden

Soundbeispiele

Soundbeispiele
UAD Tones & Techniques
UAD Tones & Techniques

UAD Tones & Techniques

Das Marshall 1962 Bluesbreaker Plug-In erklärt.

Die einzige <em>echte</em> Bluesbreaker-Emulation

Die einzige echte Bluesbreaker-Emulation

Für die Nachbildung des legendären Bluesbreakers stellte Marshall den Ingenieuren von Softube einen Kombo der Serie 1 aus dem Jahre 1962 zur Verfügung, der sich in vollständigem Originalzustand befand – exakt das Modell, das bei der historischen Blues Breakers Session zum Einsatz kam. Softube emulierten mit Akribie zusätzlich die Alnico-Lautsprecher, die Tremoloschaltung und die mit zwei KT66 bestückte Endstufensektion des auf mehr als 30.000 US-Dollar geschätzten Originals.

Klassischer Marshall-Sound und mehr

Klassischer Marshall-Sound und mehr

Mit seinem rückseitig offenen Lautsprechergehäuse und der Fähigkeit zu hoch-energetischen Röhrensounds durch das mögliche Kaskadieren der Eingänge, liefert das Bluesbreaker Plug-In weit mehr als den berühmten, leicht schmutzigen Clapton‑Ton. Mit seinen Sounds, die von glockigen Clean- über satte Crunchsounds entlang der Verzerrungsgrenze wandern, strahlt der Bluesbreaker insbesondere im Pop- und Countrybereich.

Klangabstimmung einer Legende

Klangabstimmung einer Legende

Produzent und Toningenieur Tony Platt hat einige der prägendsten Marshall-Klänge aller Zeiten aufgenommen – allen voran die beiden AC/DC-Meilensteine Highway to Hell und Back in Black. Softube konnte Platt dafür gewinnen, eine exquisite Auswahl von Boxen- und Mikrofonsimulationen zu erstellen, bei denen seine praxiserprobten und mit Platin dekorierten Mikrofonierungstechniken zum Einsatz kamen. Wähle aus 50 von Platt entworfenen Presets oder erstelle deine eigenen Sounds.

Mischen mit professioneller Mehrfachmikrofonierung

Mischen mit professioneller Mehrfachmikrofonierung

Öffne den Channel-Strip-Bereich des Plug-Ins, um deine Sounds in der Panorama-Positionierung über eine globale Bass- und Höhenklangregelung und eigene Pegelsteller pro Mikrofon präzise abzustimmen – während der Aufnahme oder im Mix. Unabhängig vom Genre oder der eingesetzten Gitarre stehen dir unzählige, fein abstimmbare Optionen zur Verfügung – von der punktuell akkuraten Abnahme mit einem Mikrofon bis hin zum Gebrüll eines großartigen Raumklangs.

Unison Technologie für authentischen Bluesbreaker‑Sound

Unison Technologie für authentischen Bluesbreaker‑Sound

Die Interaktion der Tonabnehmer deiner Gitarre mit der Eingangsstufe des Verstärkers ist essentiell, um den richtigen Ton und das Spielgefühl des Verstärkers einzufangen. Der Vorverstärker des Apollo erkennt dank Unison Technologie die exakte Impedanz der Gitarrentonabnehmer, so als wäre das Instrument direkt in einen alten Marshall Bluesbreaker eingesteckt – eine Funktion, die du nur bei Apollo Audio‑Interfaces findest.

Eigenschaften

Detailgenaue Emulation von Marshalls Vintage-Referenzkomboverstärker Bluesbreaker 1962 mit Tremolo, der 1965 gebaut wurde

Mikrofonauswahl und -platzierungen von Tony Platt, aufgenommen in den Strongroom Studios, London

Angepasste Presets von Tony Platt und Marshalls Produkt-Experten Chris George

Drei verschiedene Mikrofonkombinationen verfügbar - FET, Valve und Dynamic

Vier separate Mikrofone pro Einstellung - zwei im Nahfeld, zwei im Raum

Der Kanalzug enthält Panorama und Volume-Fader für jedes Mikrofon

Physikalische Eingangsimpedanz und haptische Kontrolle über die Eingangsverstärkung mit Unison Technologie

Benötigt UAD-2 DSP System oder Apollo Interface



User-Rezensionen

Marshall® Bluesbreaker 1962

K. Lima

18. Januar 2019

Congratulations!!!!

Amazing amp sim...i've bought all marshalls, everyone has a unique tone, loving it.

G. EVANS

30. September 2018

Excellent JTM tones..

This is, hands down, the best amp sim I have used...pretty shocking, really. I'm usually not a big fan of amp sims, and strongly prefer playing cranked tube amps. That being said, I personally feel like the UA Marshall sims are the best out of all the available UA amps...the Silver Jubilee, Plexi and Bluesbreaker being my favorites. I was demo-ing a number of the UA amp plug-ins, and while a lot of them sound pretty decent, this Bluesbreaker stands above the rest. The combination of the the very detailed emulation of the kt-66-ish fat warmth and the various mic/cab configurations that give very realistic room-sounds just make this sim a pure joy to play. I was lost in playing the many excellent-sounding presets for hours...very, very similar to the real-deal. While all the presets sound like a bluesbreaker/jtm amp, there are many different tones to be had, from warm cleans to various dirty and overdriven sounds. The thing that really makes this one stand above the rest though is that it behaves similar to an actual tube amp...responds well to subtle differences in picking, volume/tone knob adjustments, etc. This sim with a plate-reverb plug-in is just killer. The only downsides are the high price, and that there can be some very slight, strange harmonics generated here and there...probably not noticeable in a mix though. So, if it's not possible for you to crank up an actual bluesbreaker amp for home-playing/recording, this is a very close alternative to check out.

P. Sunesson

25. Juli 2018

Bluesbreaker delight

Now I’ve had my new Marshall Bluesbreaker plug for almost one month. Firstly I must confess I also own the ”real” deal i.e. a 1962 Marshall Bluesbreaker that’s been with me for over 15 years. I love the sound from it, so in order to make things easier and more comfortable - I just had to get this plug in from UAD.
I must say I am stunned over how great this plug sounds, and how easy handled it is. Now I have completed my virtual amp setup by four fantastic plug ins from UAD. Last but not least, a fantastic Bluesbreaker.
Thanks for that...

H. Hagenauer

14. Januar 2018

Like the Original!!!

Love this Amp. Sounds amazing with a Single Coil or Humbucker equipped Guitars!

J. Mack

11. Januar 2018

My favourite

My favourite of all the available amp models on the UAD platform so far. Made for the blues and is perhaps a one trick pony in that sense. I love the organic and natural open sound of this amp, its modelled with so much love to the character and the selection mic choices each add a unique flour and dynamic. Plug and play is simple and responsive. in over a year of using this plug I still enjoy jamming and playing around with this one as much as using it as recoding tool

P. Mata Rodriguez

16. November 2017

Incredible sound and easy to use

Very realistic emulation, sounds are very decent and usable in your mix, plenty of usable presets, very versatile and easy to use.

s. rothe

2. November 2017

already used it on a record

this little amp is sooo bluesy :)
Love playing it
it reacts nicely to your guitar if you pick softer and harder !!
awesome job!

C. Carrier

1. November 2017

Bluesbreaker 1962

By best plugin amp to date, it is really plug and play. I even use this to practice instead of my Carr Rambler, with I love. If you should have only one amp in your computer, this should be the one !

F. PLAATE

7. Juni 2017

Muy bueno!

Lo use para procesar algunas guitarras que tenia grabadas y el sonido es muy parecido al ampli original

T. Urban

14. Mai 2017

Great sound, problematic harmonics

Sounds amazing, but there are definitely overtones that sound either a minor 6th or a 5th below the fundamental note. The other softube Amps do not have this problem. I hope it gets corrected since this is an excellent plugin for jazz and other deep tones.

R. Calegari

14. Mai 2017

Blues....

Sonido gordo y calido, gran posibilidad de microfoneo, se siente la "valvula" dando vueltas! Una buena imitacion para tener esa lead guitar de caracter.

A. Nabavi

14. April 2017

Lovely Bluesy Amp Emu.

A great Emulation, with Best Bluesy Presets on it. good job

M. Cibien

9. Februar 2017

Caution...hot!

Another gem in the UAD/Softube collection. Warmer and darker than any another Marshall, but super-dynamic and with tons of character. You can really get some beautiful Beano-like clean/crunch sounds controlling the saturation with your pick. It is probably the most “specific” plug-in of the Marshall Legend bundle, but it certainly delivers that Holy-Grail-Tone!

a. Cox

6. Dezember 2016

Incredible!

just so you know, Im not a guitarist but I recognise a good sounding virtual amp when I hear one.
I've gone back to some tracks, which some live guitar was played on, and the transformation the Bluesbreaker delivered, was incredible. It brought body, and a richness I would have found hard to get any other way. Also It's great with a Rhodes through it.
Highly recommend it.

K. Gorski

21. November 2016

Love it!

We've been doing a few recordings with it and everyone is really liking it. Being able to use it as a monitoring solution while keeping your options open for the final mix is very useful.

UAD User

18. November 2016

Best Modeled Amp I've Used

This feels the closest to a real amp of any sim I've tried yet. I even used it live a few days ago in place of an amp, and you couldn't tell in the house. Usually I feel the lack of connectivity between the guitar and a digital in, but whatever UA did with the unison preamps makes a big difference. In the studio environment the room mics make all the difference for rearing a real sound. Obviously it's not going to be identical to a real Bluesbreaker, but regardless of its accuracy to the original, it is the best sounding, and more importantly feeling, amp sim I've used.

D. Shacallis

8. November 2016

Oh mama.....

Love this as much as JMP plug in. As a confirmed JMP and bluesbreaker veteran of 40yrs I never thought I would say this but I never thought I would use a digital version of my own plexi Marshall. So much easier and sounds just right Goldilocks.....

T. Høirup

14. Juli 2016

Hands down great tones!

Very life like and accurate emulation. Beats any other non-Unison plugin I have used. The sound can feel a bit withdrawn used with a strat but with a bit of EQ it cuts through better. The tremolo is quite subtle – but that is how it is on a real Bluesbreaker, too... All in all a very cool and versatile amp.

H. Ahmad Rashidi

13. Juli 2016

Very believable!

Look, it's not going to feel exactly like you're playing a real Bluesbreaker but once tracked and tweaked, it sounds veeerrry believable. I did a rough track just to test it out and sent it over to my bandmates for a lark. I have bandmates who are quite honest and harsh with comments and the fact that my recording of a guitar part using this plugin gets past them is a personal testament to how real it can sound.

Other positive findings include the ability to choose different mics which affect different tones achievable, the ability to jump the channels for more tones... And the biggest advantage of all- to achieve these tones at room volume. All-in-all, a great plugin. Can't wait for the Fender '55 Tweed Deluxe to go on sale.

H. Hansson

4. Juli 2016

Strange "undertones"

The core sound of this amp is really good, but once you start playing single notes and solo stuff, the strange things start to happen. Undertones that makes this plugin not that very useful to me. Too bad. Could have been a great one!