Marshall® Bluesbreaker 1962

Marshall® Bluesbreaker 1962

Unison-fähig

Regulärer Preis: $199.00

$99.00

Du sparst 50%

Du hast keine Artikel in deinem Warenkorb.

Regulärer Preis: $199.00

$99.00

Du sparst 50%

Du hast keine Artikel in deinem Warenkorb.

Ein legendärer Komboverstärker, der den Sound von Blues- und Rockgitarren radikal veränderte.

Mit den ersten Noten des Albums Blues Breakers with Eric Clapton von John Mayall aus dem Jahr 1966 war klar, dass sich der Sound der Rockgitarre für immer verändern würde. Claptons Gesang, seine aggressive Spielweise und sein fetter Ton präsentierte der Welt erstmalig den glorreichen Klang von bis zum Anschlag aufgedrehten Marshall‑Verstärkern.

Das Marshall Bluesbreaker 1962 Plug-In wurde von Softube entwickelt und steht exklusiv für UAD-2 Hardware und Apollo Audio Interfaces zur Verfügung. Es handelt sich um die erste Emulation des legendären 2x12 Komboverstärkers, der in dieser bahnbrechenden Session erstmals zum Einsatz kam. Du bekommst nicht nur eine meisterhafte Umsetzung dieses extrem seltenen, quasi nicht erhältlichen britischen Verstärkerklassikers geboten, sondern auch eine leistungsstarke Auswahl von Mehrfachmikrofonierungen für perfekte Aufnahmen.

Jetzt kannst Du:

Mit Apollo´s Unison™-Technik deine Aufnahmen direkt durch die einzige authentische Marshall Bluesbreaker 1962 Emulation einspielen – ganz ohne Latenz

Re-Amping bereits aufgenommener Spuren mit jeder UAD‑2 Hardware durchführen

Perfekte Verstärkersounds mit vier Mikrofonen und drei unterschiedlichen Mikrofonkombinationen erschaffen – mit FET-, Röhren- und dynamischen Mikrofonen

Gitarrensounds über 50 Presets haargenau abstimmen, die vom legendären AC/DC-Toningenieur Tony Platt erstellt wurden

Soundbeispiele

Soundbeispiele
UAD Tones & Techniques
UAD Tones & Techniques

UAD Tones & Techniques

Das Marshall 1962 Bluesbreaker Plug-In erklärt.

Die einzige <em>echte</em> Bluesbreaker-Emulation

Die einzige echte Bluesbreaker-Emulation

Für die Nachbildung des legendären Bluesbreakers stellte Marshall den Ingenieuren von Softube einen Kombo der Serie 1 aus dem Jahre 1962 zur Verfügung, der sich in vollständigem Originalzustand befand – exakt das Modell, das bei der historischen Blues Breakers Session zum Einsatz kam. Softube emulierten mit Akribie zusätzlich die Alnico-Lautsprecher, die Tremoloschaltung und die mit zwei KT66 bestückte Endstufensektion des auf mehr als 30.000 US-Dollar geschätzten Originals.

Klassischer Marshall-Sound und mehr

Klassischer Marshall-Sound und mehr

Mit seinem rückseitig offenen Lautsprechergehäuse und der Fähigkeit zu hoch-energetischen Röhrensounds durch das mögliche Kaskadieren der Eingänge, liefert das Bluesbreaker Plug-In weit mehr als den berühmten, leicht schmutzigen Clapton‑Ton. Mit seinen Sounds, die von glockigen Clean- über satte Crunchsounds entlang der Verzerrungsgrenze wandern, strahlt der Bluesbreaker insbesondere im Pop- und Countrybereich.

Klangabstimmung einer Legende

Klangabstimmung einer Legende

Produzent und Toningenieur Tony Platt hat einige der prägendsten Marshall-Klänge aller Zeiten aufgenommen – allen voran die beiden AC/DC-Meilensteine Highway to Hell und Back in Black. Softube konnte Platt dafür gewinnen, eine exquisite Auswahl von Boxen- und Mikrofonsimulationen zu erstellen, bei denen seine praxiserprobten und mit Platin dekorierten Mikrofonierungstechniken zum Einsatz kamen. Wähle aus 50 von Platt entworfenen Presets oder erstelle deine eigenen Sounds.

Mischen mit professioneller Mehrfachmikrofonierung

Mischen mit professioneller Mehrfachmikrofonierung

Öffne den Channel-Strip-Bereich des Plug-Ins, um deine Sounds in der Panorama-Positionierung über eine globale Bass- und Höhenklangregelung und eigene Pegelsteller pro Mikrofon präzise abzustimmen – während der Aufnahme oder im Mix. Unabhängig vom Genre oder der eingesetzten Gitarre stehen dir unzählige, fein abstimmbare Optionen zur Verfügung – von der punktuell akkuraten Abnahme mit einem Mikrofon bis hin zum Gebrüll eines großartigen Raumklangs.

Unison Technologie für authentischen Bluesbreaker‑Sound

Unison Technologie für authentischen Bluesbreaker‑Sound

Die Interaktion der Tonabnehmer deiner Gitarre mit der Eingangsstufe des Verstärkers ist essentiell, um den richtigen Ton und das Spielgefühl des Verstärkers einzufangen. Der Vorverstärker des Apollo erkennt dank Unison Technologie die exakte Impedanz der Gitarrentonabnehmer, so als wäre das Instrument direkt in einen alten Marshall Bluesbreaker eingesteckt – eine Funktion, die du nur bei Apollo Audio‑Interfaces findest.

Eigenschaften

Detailgenaue Emulation von Marshalls Vintage-Referenzkomboverstärker Bluesbreaker 1962 mit Tremolo, der 1965 gebaut wurde

Mikrofonauswahl und -platzierungen von Tony Platt, aufgenommen in den Strongroom Studios, London

Angepasste Presets von Tony Platt und Marshalls Produkt-Experten Chris George

Drei verschiedene Mikrofonkombinationen verfügbar - FET, Valve und Dynamic

Vier separate Mikrofone pro Einstellung - zwei im Nahfeld, zwei im Raum

Der Kanalzug enthält Panorama und Volume-Fader für jedes Mikrofon

Physikalische Eingangsimpedanz und haptische Kontrolle über die Eingangsverstärkung mit Unison Technologie

Benötigt UAD-2 DSP System oder Apollo Interface



User-Rezensionen

Marshall® Bluesbreaker 1962

R. Chirinos

13. März 2021

beast of an amp

Really great sounding ampsim, just would like to know why the bass is so boosted on this one, in compare of the other marshall plugins.

E. O'Brien

9. Februar 2021

UNIQUE capabilities - Thick yet CLEAN - SUSTAIN to die for - Shine on you crazy diamond!

I needed a sound for a delicate, ethereal but soaring "Gilmouresque" strat lead part, and I tried all my other amp sims first. Doh! The Tweed55, the Chandler GAV19, and the other hi-gain UAD Marshall models all had attractive qualities, but none of them SANG quite so sweetly, or responded so musically to my playing as the Bluesbreaker. A little messing with the jumper settings on the input (they are very important), and some radical maxed-out knob settings (don't be scared), gave me a clean yet VERY THICK compressed, powerful tone that seemed to sustain forever without any nasty distortion or fizz. It did need some EQ on the lower end to tame some of the boomy transients, which could be unpredictable (or super responsive?) but the end result was blissful, and I seriously wonder if I could have got that sound through another amp sim. LOVE IT! I do own and play live through a couple of hand wired vintage Marshall and Fender "clones", and I love high voltage gear, but for recording the flexibility of plugins is unbeatable. If you want to hear the track, it's called "Float" and you can listen at AudioNetwork.com

G. Moshier

14. Januar 2021

AWESOME AMP... When used certain ways

I was initially unexcited when I demo'd this amp. I'm not much of a Marshall guy and I've got a Kemper for most things. But I messed around with the room mics and I was floored! This is a perfect amp sim for that bluesy overbassy muddy broken up amp in another room vibe. Think Blake Mills or Ariel Posen kinda sound. Super dope! I have it set in my aux slot so that I can pan the mics in stereo, which you unfortunately can't do in unison mode.

W. Schurat

13. Dezember 2020

It sounds very much like the real thing

Amazing!

S. Shaw

7. Dezember 2020

GREAT vibe, but the undertone??

This sim grabs the spirit of clean-ish sound, but as others have commented, there's an undertone fifth below the tone and it's really the deal breaker when playing solo. Doesn't seem to be fixed at all since someone pointed it out in 2017. So I'll have to pass.

s. wen

16. Oktober 2020

Good tone

Nice Amp

s. wen

16. Oktober 2020

Nice

Good tone

N. Bryce

2. Oktober 2020

Exactly what a wanted!

Depends on what kind of music your recording as for me it’s perfect for three of my songs I love this plugin!

M. Mole

5. August 2020

Expensive but Excellent

Great plug in for making DId guitar sound real and three dimensional. The control over the mics is fantastic

B. Webber

20. Juli 2020

Old sound and yet, new sound

I love the vintage sound which is fresh all over again. It has a great vibrato, which used sparingly add nice character. I’m glad that I picked this up. A great compliment to the more modern sounds in most of the other amp plugins.

A. Lebedev

26. Juni 2020

I was excited by the sound, but...

Today started a demo and I was surprised with a range of tones, that I can get from this emulation. But after a few hours of recording, I discover some parasitic undervoice, that is very audible and sounds like a fifth lower than a single note, I'm playing. That's why I can't buy it, it is a big problem. Please, fix it, and I buy this super amp. Thanks.

R. Martine

20. Mai 2020

Really Warm

The realism of the tubes and "hardware path" compression and clarity, is exceptional sounding. If you play anything besides "Metal", this amp is a must. Easily my favorite of all the amps.

S. Silbert

7. Mai 2020

Best tube dirt emulation I could find

I'm very used to playing through great sounding amps and touch sensitive dirt boxes with good tone. I want to hear every note clearly under distortion. While I've managed to get some good clean sounds and really dirty sounds with other emulators, this is the only plugin I've heard that sounds good to me and still gives me the touch control I need. Nice crunch when hit hard, nice clean when hit lightly. No other plugin I tried came close to making me happy. This one does.

A. Kolomvatsos

26. April 2020

Mellow and creamy sounds

I bought this simulation for its mellow and creamy sound. The tremolo effect is really unique as well, it has a soft vibe. It is a must have amp simulation if you want to broaden your sound palette. It’s not for aggressive rock sounds

C. Mays

23. Januar 2020

Bluesbreaker 62 Emulation is Excellent

I love this amp and the uad emulation is really well done. I've used this on a few sessions now and as far as R&B, Blues, Classic Soul or Rock vibes this gets you just right for the tracking to the mix. The cleaner settings are just plain great and could sit well in any genre that needs the guitar to shine. I did a whole say of slide sessions and the stock heavy slide presets were so good ( playing an SG) I barely tweaked anything. That means I got right to the creative playing parts and that's what I love in a plug like this. Barely tweaked in mix either....tracked and delived as advertised. Thanks UAD

S. Nikides

14. Dezember 2019

UAD Bluesbreaker ON the $$$!!

Previously NOT a fan of amp modeling technology. I successfully resisted until my fairly recent purchase of the UAD Bluesbreaker (and 55 Tweed Deluxe). Who in their right mind would succumb to this pervasive trend when they've got the real thing at their disposal? I've owned an original Marshall 1961 Bluesbreaker (4 x 10) and currently own the excellent Louis Electric 'Baby' Bluesbreaker (1 x 12), among many other rare pieces. My home studio is in an apartment building, and late night tracking of live guitar amps is a non-starter. Given the situation, I figured what have I got to lose? Inserted into the Unison slot of my Apollo Twin, with the guitar plugged into the Hi-Z input is quick, easy, and painless. Tonally speaking, finding a wide variety of harmonically rich settings is a no brainer. And it works equally well with single coil F style guitars and humbucking G style guitars. Dialing in something complementary to track an overdub literally takes seconds. No more moving mic's around looking for the sweet spot. No more measuring. No more baffle. I'm kicking myself in the ass for being such a Luddite for so long. Thanks UAD!!

K. Lima

18. Januar 2019

Congratulations!!!!

Amazing amp sim...i've bought all marshalls, everyone has a unique tone, loving it.

G. EVANS

30. September 2018

Excellent JTM tones..

This is, hands down, the best amp sim I have used...pretty shocking, really. I'm usually not a big fan of amp sims, and strongly prefer playing cranked tube amps. That being said, I personally feel like the UA Marshall sims are the best out of all the available UA amps...the Silver Jubilee, Plexi and Bluesbreaker being my favorites. I was demo-ing a number of the UA amp plug-ins, and while a lot of them sound pretty decent, this Bluesbreaker stands above the rest. The combination of the the very detailed emulation of the kt-66-ish fat warmth and the various mic/cab configurations that give very realistic room-sounds just make this sim a pure joy to play. I was lost in playing the many excellent-sounding presets for hours...very, very similar to the real-deal. While all the presets sound like a bluesbreaker/jtm amp, there are many different tones to be had, from warm cleans to various dirty and overdriven sounds. The thing that really makes this one stand above the rest though is that it behaves similar to an actual tube amp...responds well to subtle differences in picking, volume/tone knob adjustments, etc. This sim with a plate-reverb plug-in is just killer. The only downsides are the high price, and that there can be some very slight, strange harmonics generated here and there...probably not noticeable in a mix though. So, if it's not possible for you to crank up an actual bluesbreaker amp for home-playing/recording, this is a very close alternative to check out.

P. Sunesson

25. Juli 2018

Bluesbreaker delight

Now I’ve had my new Marshall Bluesbreaker plug for almost one month. Firstly I must confess I also own the ”real” deal i.e. a 1962 Marshall Bluesbreaker that’s been with me for over 15 years. I love the sound from it, so in order to make things easier and more comfortable - I just had to get this plug in from UAD.
I must say I am stunned over how great this plug sounds, and how easy handled it is. Now I have completed my virtual amp setup by four fantastic plug ins from UAD. Last but not least, a fantastic Bluesbreaker.
Thanks for that...

H. Hagenauer

14. Januar 2018

Like the Original!!!

Love this Amp. Sounds amazing with a Single Coil or Humbucker equipped Guitars!