
Ampeg® B-15N Bass Amplifier
-
Der legendäre Bassverstärker-Sound aus den 60er- und 70er-Jahren, exklusiv für UAD-2 und Apollo.
Der Ampeg B-15N Bassverstärker definierte den Sound von E-Bass-Aufnahmen. Diese 1x15" Vollröhren-Combo mit 30 Watt lieferte von den Motown-Klassikern mit James Jamerson bis hin zu den ruhmreichen Stax-Aufnahmen mit Donald "Duck" Dunn den warmen und fetten Bass-Sound, der als Grundlage für Rock, Funk und Soul der 60er- und 70er-Jahre gilt.
Das von Brainworx entwickelte Ampeg B-15N Bassverstärker Plug-In emuliert die Schaltungen, die Klangregelung und den unverwechselbaren Fingerabdruck von Ampeg´s limitiertem Heritage B-15N Bassverstärker perfekt - exklusiv für UAD-2 Hardware und Apollo Interfaces.Jetzt Kannst Du:
Mit dem legendären Vollröhren-Combo den markanten Sound des B-15 aufnehmen und reampen — von jazzigen Clean- über warme Overdrive- bis zu heavy Distortion-Sounds
Beide Klangdesigns der B-15 Schaltungen von 1964 und 1966 einsetzen — mit schaltbaren Bias-Reglern für weitere Anpassung des Sounds
Den Sound über den energisch eingreifenden und akribisch modellierten
2-Band Baxandall EQ detailliert und wirkungsvoll verfeinern42 unterschiedliche, hochklassige Signalketten vorhören, die vier verschiedene Lautsprecherboxen und mehrere klassische Mikrofone bieten
Soundbeispiele
Der Sound von Giganten
Das Ampeg B-15N Bass Amplifier Plug-In überträgt die von zwei 6L6-Röhren verstärkte Schaltung der ursprünglichen Hardware, wie auch den einfachen und extrem musikalischen 2-Band Baxandall EQ. Verwende einfach den Volume-Regler, um die vollen, rauchigen Klangfarben zu erzeugen, die sich perfekt für Jazz und Soul eignen oder steigere das Volume noch weiter für ein sattes, kehliges Knurren, das zusammen mit Obertönen und Klangcharakter erklingt.
Zwei Kanäle,
unzählige KlangfarbenDer B-15N verfügt als Weiterentwicklung des klassischen B-15-Konzepts über zwei Kanäle — 1964 und 1966 — und beide bieten die Zutaten legendärer Klangfarben. Die 1964er Seite stattet dich mit einer 25-Watt-Selbstvorspannung aus, wohingegen du beim 1966er Eingang über eine 30-Watt Schaltung mit fester Vorspannung spielst. Der 1964er Kanal klingt schwammiger und bricht früher auf, während der 1966er Eingang über etwas mehr Headroom und Mittensubstanz verfügt. Du kannst zusätzlich zwischen den auswählbaren Vorspannungsarten umschalten, wodurch sich weitere Klangfarben und ‑texturen ergeben.
B-15N FX Rack
Durch die Implementierung des Brainworx FX Rack liefert das B-15N Plug-In zusätzliche Kontrolle über deinen Bass-Sound. Es bietet ein Noise-Gate für Kontrolle von tieffrequentem Brummen, schaltbare High-Pass und Low-Pass Filter für zusätzliche Klangoptionen und eine interne Power-Soak-Schaltung, mit der du nach Lust und Laune Overdrive dazu fahren kannst, ohne die Ausgangsverstärkung dabei zu übersteuern.
Unison™ Technology für
Apollo InterfacesDurch den Einsatz von UA´s bahnbrechender Unison Technologie erhältst du mit dem Ampeg B-15N Plug-In exakt die Impedanz, die Eingangsverstärkung und das Schaltungsverhalten, die maßgeblich dazu beigetragen haben, um aus dieser legendären Bass-Combo einen der am häufigsten aufgenommenen Bassverstärker der Geschichte zu machen.
User-Rezensionen
L. Pauselli
13. Februar 2021
Huge sound
It is another sound respect Ampeg SVTR , so you can choose beetween them, nice the treble knob!
Weiter.
22. Januar 2021
Awesome Plugin!
Love this plugin! A must if you want to lay down solid, great sounding bass tracks for songs! Love using it on Americana, Latin, Country, and Pop songs!...
WeiterR. Craig
21. Januar 2021
Good, but not my favourite Ampeg
Decent plugin, and have found places to use it, but sometimes I find it sounds a bit fake.. I prefer the amp models on my Kemper or even some of the other Ampeg models from UAudio.
WeiterE. Bassi
7. Januar 2021
A M A Z I N G
Simply amazing.No difference between plug and real.Absolutely a must have Uad plugin.
Weiter -
Eigenschaften
Der klassische Sound des essentiellen Studio Bassamps Ampeg B-15N, der auf zahlreichen Hitaufnahmen zum Einsatz kam
2 getrennte Preamp-Schaltungen (1964 und 1966) produzieren zwei Varianten des begehrten Vintage Ampeg Basssounds
Unison™ Technologie liefert das Erlebnis und Spielgefühl des legendären B-15N Preamps
Klangregelung: Baxandall Style Bass und Treble (pro Kanal)
42 Recording Kanäle mit mehreren Lautsprecherboxen, aufgenommen in einer professionellen Studioumgebung mit exzellentem Equipment
Fühlt sich bei der Performance über Apollos Realtime UAD Processing wie ein echter Amp an
Physikalische Eingangsimpedanz- und Gain Staging Regelung mit Unison Technologie
-
User-Rezensionen
Ampeg B-15N Bass Amplifier
L. Pauselli
Huge sound
It is another sound respect Ampeg SVTR , so you can choose beetween them, nice the treble knob!
UAD User
Awesome Plugin!
Love this plugin! A must if you want to lay down solid, great sounding bass tracks for songs! Love using it on Americana, Latin, Country, and Pop songs!
R. Craig
Good, but not my favourite Ampeg
Decent plugin, and have found places to use it, but sometimes I find it sounds a bit fake.. I prefer the amp models on my Kemper or even some of the other Ampeg models from UAudio.
L. Caucci Molara
Bestiale
Da avere se amate il basso!
L. Caucci Molara
Bestiale
Assolutamente da avere se amate il basso
E. Bassi
A M A Z I N G
Simply amazing.No difference between plug and real.Absolutely a must have Uad plugin.
A. Nelson
This is the real deal!
I owned a '68 B-12N for 25 years and spent years playing through a B-15 and a B-18. This plug-in captures that amp!! I completely recognize the Ampeg fliptop sound and feeling but without tube/cap/pot replacements and with recall. So good!
J. Boeke
Saved me a long long search
Now my Fender Jazz Bass '72 is really sounding like an even older Precision somehow. No need to look further, I can sound like James Jamerson if (I practice my index finger a lot more)
F. Trentini
Very good
I own a couple of Ampeg amps (SVT & Portaflex) so I know exactly what the "real deal" sounds like. This beautiful plugin reproduces that tone and vibe with great accuracy. Well done.
F. Trentini
Very good
I own a couple of Ampeg amps (SVT & Portaflex) so I know exactly what the "real deal" sounds like. This beautiful plugin reproduces that tone and vibe with great accuracy. Well done.
S. Daunt
Best Bass Amp Plugin so far
Of all the bass amp sims this one feels the best to me. Warm fat and clear. The fx rack add ons are useful too.
A. Reverberi
Solid
Solid and very versatile, another great Brainworx amp sim
T. Hansen
Like the Real thing.
I was planning to buy the Ampeg portaflex, and I probably will sometime in the future. But now i’m not in a hurry anymoore. This plugin is great! It puts the bass perfectly in the mix with all the beautiful tone, grit and dirt you can possible expect from a real tube amp. It just sounds Amazing!
F. St-Gelais
Green Day!
Decided to give this a try after reading Butch Walker used it on the latest Green Day album, which has killer bass tones (in my opinion). Absolutely love it. I feel ambarassed that I overlooked it for so long but better late than never!
E. Koch
Eleven
offering the OX Box technology in a plugin would be kind of a big thing to people..
something about the way a tube rectifier supply reacts to loading....if Mesa/Boogie is going to be a snot about licencing plugins, then make Eleven with selectable power supply rectifiers, and just walk around them..E. Koch
Eleven
and make sure you have Brainworxs get you the B-15N power section here for Eleven...
it's the only tube rectifier driven 6L6 sectionE. Koch
Eleven
you get all the power amp sections from the Brianworxs plugs, get the acoustic feedback from Softube, and the cab and mic modeling from the UA OX box, and put it all under one GUI....Eleven.
E. Koch
Eleven
think of Eleven as a consolidated modular tube power amp/cab/mic/and adjustable acoustic feedback plugin,
( where guitars and pickups are already modular, and preamps are going that way.. );
a way to get rid of the soaked amp heat, and the electrical power consumption that entails.
Eleven would be a true "green plugin"E. Koch
Eleven
think about how much national electricity would be saved if Eleven had modeled power amp sections....then, not only could people use the Brainworx Plug preamps, but also people wouldn't be power soaking their real tube amps....
and maybe more tube amp manufacturers would make amps with separate standby and power switches for their amp's preamps...or just start offering real tube preamps..
synthesizers were modular from the beginning...i don't understand why guitar amplification would take so long.E. Koch
Eleven
Eleven would work with all the Brainworx amps, ( except mine here ) if it had a Power Amp Selector Section, ( by tube type, #, and power supply rectifier )....i guess packaging tube power amp sections with Softube's acoustic feedback and UA's OX response, would be the best thing....
that way people can pick their preamps..
if Eleven, ( like that ) had a digital pre gain control...then i could just run a 610B...
i wired a Jensen Balancing DI transformer into my Baritone guitar's electronics...
so my "guitar cable" is actually a balanced XLR mic cable...and so, with the addition of a digital gain, the 610B would drive it just fine.....if UA wants to do Eleven that way..