Fairchild® Tube Limiter Collection

Fairchild® Tube Limiter Collection

$299.00

Du hast keine Artikel in deinem Warenkorb.

$299.00

Du hast keine Artikel in deinem Warenkorb.

Der Gold-Standard für klassische Röhren-Limiter – für UAD und Apollo aufbereitet.

Die Modelle Fairchild 670 und 660 sind die weltweit begehrtesten Kompressoren / Limiter – und das aus einem guten Grund. Diese Klangtitanen mit ihren 20 Röhren erzielen heute Preise bis 50.000 US$ und stehen für eine seidige Wärme, die man von Hunderten Hit-Alben von den Beatles über Pink Floyd bis hin zu unzähligen Motown-Klassikern kennt.

Mit der Fairchild Tube Limiter Plug-In Collection für die UAD-2 Hardware und Apollo Interfaces kannst Du nun Deine Gesangsspuren, die Drum-Summe oder auch einen ganzen Mix mit den weltweit präzisesten Plug-In-Nachbildungen dieser einzigartigen Kompressoren verfeinern.

Jetzt kannst Du:

Deinen Einzelspuren und Mixes die klassische Wärme und den Charakter dieser Fairchild-Röhrengeräte verleihen

Mit der röhrenbasierten Gain-Regelung, den Kompressionskennlinien, den Röhrenverstärkern sowie den Übertragerstufen der Fairchilds arbeiten

Dank akkurater Schaltungsemulationen den berühmten Kompressor-Sound der drei Referenzgeräte aus den Ocean Way Studios in deinen Produktionen einsetzen

Dein Kompressor-Arsenal mit dem beliebtesten Gerät neben den Plug-Ins LA-2A und 1176 (den so genannten „Big Three“) vervollständigen

Die im Plug-In exklusiven Funktionen wie Wet/Dry, die Sidechain Filter und die Headroom-Anpassung verwenden

Mit Presets von Darrell Thorp (Beck, Radiohead), Ryan West (Jay-Z, Kid Cudi) und Peter Mokran (The Flaming Lips, Mary J.  Blige) mixen

Soundbeispiele

Soundbeispiele
5 Minute Tip
5 Minute Tip

5 Minute Tip

Die Fairchild Tube Limiter Collection erklärt

Der begehrteste Kompressor der Welt

Der begehrteste Kompressor der Welt

Der erste Fairchild Limiter, den das Audio-Genie Rein Narma auf dem Küchentisch von Les Paul entwickelte, hat die Musikproduktion für immer verändert. Dieser Gigant mit seinen 20 Röhren, 14 Übertragern und einem Kampfgewicht von über 30 kg hat sich schnell in zahlreichen Studios von Weltrang etabliert – und ist dort bis heute in Betrieb. Im letzten halben Jahrhundert hat der Fairchild 670 – und sein aggressiver kleiner Bruder, der Fairchild 660 – die prägnantesten Vocal- und Drums-Sounds der modernen Pop-Musik geprägt. Tatsächlich verwenden die besten Toningenieure den 670 gerne auch ohne die Kompression – einfach aufgrund des „Glühens“, das er dem finalen Mix verleiht.

Das Plug-Ins mit dem authentischen Fairchild-Sound

Das Plug-Ins mit dem authentischen Fairchild-Sound

2004 stellte Universal Audio das Fairchild 670 Legacy Plug-In vor, das sich schnell den Ruf als beste Emulation des 670 erarbeitete. Jetzt hat das DSP-Expertenteam von UA die originalen Zeitkonstanten und die Kennlinien zur Pegelreduktion überarbeitet, indem sie – zum ersten Mal überhaupt – auch alle röhrenbasierten Verstärkerstufen sowie die Übertrager-Sektionen der Hardware modellierten. Im Gegensatz zu allen anderen Fairchild-Emulationen basiert nur die neue UAD Fairchild Collection auf den Schaltungen der drei „glorreichen“ Referenzgeräte aus den Ocean Way Studios, die hier absolut akkurat nachgebildet werden.

Zusätzliche Funktionen – klassische Sounds

Zusätzliche Funktionen – klassische Sounds

Obwohl die Fairchild Tube Limiter Plug-In Collection den klassischen Klangcharakter von damals bewahrt, bietet sie zahlreiche neue Funktionen für den Workflow von heute.

Mixe deine Sounds mit dem Regler Wet/Dry Mix

Mixe deine Sounds mit dem Regler Wet/Dry Mix

Mit dem Regler Parallel Mix kannst Du das unbearbeitete mit dem komprimierten Signal überblenden und so auf unzählige Klangvariationen bei der Bearbeitung einer Drum-Gruppe oder der Master-Summe zugreifen.

Optimierte Drum-Sounds über die Sidechain Filter

Optimierte Drum-Sounds über die Sidechain Filter

Mit den Sidechain Filtern des Fairchild eröffnen sich völlig neue Bearbeitungsmöglichkeiten für deine Spuren. Mit ihrer Hilfe kannst du den Punch im Drum-Bus verstärken, ohne den Threshold des Kompressors ausschließlich über die Kick-Drum anzusteuern.

Mehr Charakter mit dem Headroom-Regler

Mehr Charakter mit dem Headroom-Regler

Bei Mastering-Anwendungen kannst Du den Regler Headroom (HR) höher aussteuern, um den Threshold für die Pegelreduktion anzuheben und Verzerrungen zu minimieren. Umgekehrt kannst Du den Headroom und damit den Threshold für die Pegelreduktion auch absenken, um dem Gesang, den Drums oder auch Gitarren und Bässen durch die stärkere Verzerrung einen „kernigeren“ Klangeindruck zu verleihen.

Die ultimative Ergänzung für die LA-2A & 1176 Collections

Die ultimative Ergänzung für die LA-2A & 1176 Collections

Zusammen mit den Plug-Ins der elektro-optischen (LA-2A) und FET-basierten (1176) Geräte bildet der einzigartige Röhrensound des Fairchild das „Triumvirat der ultimativen Kompressoren“. Der 660 ist für seine aggressive Wucht bei der Bearbeitung von Pianos, Bass und Gitarren bekannt und steht hier als Stereo/Mono-Version des ursprünglich monophonen Kompressors zur Verfügung. Das Flaggschiff 670 ist als vollwertiger Stereo-Kompressor die ideale Wahl, um einzelnen Spuren mehr Charakter und Farbe zu verleihen oder dem finalen Mix den letzten Schliff zu verleihen.

Eigenschaften

Enthält Mono 660 und Stereo 670 Varianten mit jeweils eigenen Soundeigenschaften und Leistungsdaten

Emuliert die gesamte elektronische Schaltung, inklusive Röhrenverstärker und Übertrager für authentisches analoges Klangverhalten und Färbung

Modelliert nach Ocean Way’s berühmten, sorgsam gepflegten Golden Fairchild Channels

Lateral-Vertical Mode für Stereoanwendungen und Balance Kontrolle

Custom Hardware Stereo Sidechain Link Mod inklusive

Sechs Attack und Release Time Konstanten (plus zusätzliche Time Constant Variationen mit Sidechain Link)

Exklusive Plug-In Funktionen: Sidechain Filtering, Dry/Wet Parallel Überblendung und Headroom

Artist Presets von Darrell Thorp, Michael Brauer, Ryan West und anderen

Benötigt UAD-2 DSP Accelerator oder Apollo Interface

User-Rezensionen

Fairchild Tube Limiter Collection

P. Maier

17. September 2020

Favorite on Vocals!

Love the Fairchild to start with a vocal. Even on a drum bus - the dry-wet option is very helpful. Great Plugin!

A. Russell

16. September 2020

Perfect On The Mix Bus!

Let me preface this by saying I'm a songwriter that needs to create reasonable work tapes for my publisher to review prior to an official demo recording. I am not an engineer and prefer easy to use plugins with great presets to get the sound I need. i.e. live recording either guitar or keyboard with vocals, presets to get the sound I'm after without too much tweaking, then a quick master with BX Masterdesk Classic. I do own quite a few UA plugins but only write a glowing review about a few of them...this is one...

I use this on every final mix. There's a preset called 'Kiss The Mix' and it just adds something great to the overall sound. I like the LA2A Gray to use on my vocals, guitars or piano, but for the mix, this is amazing!

m. jackson

16. September 2020

Indespensible

One of my most used plugins. Might be UAD's best.

M. Wurzbacher

15. September 2020

Tube .. ist Röhre .. ist seidiger Sound

echt klasse diese Emulation.. man kann von Seidig bis Grob alles sehr gut kontrollieren, Stimmen wirken viel weicher aber trotzdem sehr dirket und wieder natürlich im Klang.

Danke dafür!!

น. ห้องแซง

5. September 2020

Faichile

Great Sound

r. kakkar

31. August 2020

Smoothness, silk, beauty

Just a kiss of Fairchild makes my tracks have a feel, a vibe, color. Its uncomparable. I use this on every mix and masters.

F. fournot

26. August 2020

A la hauteur de la réputation

J'avais hâte de vérifier par moi-même si la réputation se vérifiait concrètement sur mon propre matériel analogique raccordé à mon I.Mac pro boosté comme il se doit (Raindirk Concord 32 voies, Tannoy classic monitor (actif 2voies) plus une ribambelle d'effets et d'auxiliaires d'un autre âge dans une mix-cabin parfaitement équilibrée...C'est imparable: Le grain produit par ces 'Bécanes' saute aux oreilles.Un plus justifié qui sonne du feu de Dieu...Essayez vous-même!

J. Geary

26. August 2020

Incredible

I adore this plugin, its such a pleasure to use. It works great on just about everything and I often grab it just to add its unique flavor of saturation even when I dont desire any dynamic processing. As with a few others, it sometimes reports incorrect delay times thus pushing the processed material out of time

T. Lippai

24. August 2020

Gentle touch

It’s good almost for everything, but I really like to use it on master buss of hip-hop tracks. Just a gentle kiss, and the track is almost ready. :) Very good plugin!

E. Koch

18. August 2020

Way! ( part two )

my first review was sort of a series of blanket statements, applicable for Some people making compressor purchase decisions..
i have softube's drawmer and weiss, so this is a tracking go to for me...if you want this for tracking, or your drum bus, look also and the Bx_Masterdeck...but if you do more cleen open mixes, this might be a mastering go to...

E. Koch

18. August 2020

no way...no, Way!

it's a little slow,( even in 1 ), but anything i would use it on wouldn't have it as it's only dynamics processor anyway....it gets a little muddy heavy into the "big soft knee" but backing it off clears it up, and it absolutely sings at minimal knee settings..
basically, the lower your threshold the sharper you want to run the knee...conversely, the higher your threshold, the more room you have to soften up the knee....but if more knee starts getting dark on you, and your trying to keep your threshold low, back off on the knee, and it brightens up..

D. Louisin

22. Juli 2020

An essential classic !!!!

I use it on almost everything when the need arises !!!
I use it on my master bus in my template totally oriented abbey road !!!
A wonder !!!
well done the team !!!
Donat.L ( for produce in the box.fr )

J. Lipton

21. Juli 2020

Only one problem

This thing sounds great and is so easy to use. Only problem is avoiding the temptation to use it on everything.

When they say there are some things you can only really get from UAD, this is what they mean.

M. Lopez

19. Juli 2020

Smooth and Silky

I love this clean and also when I over saturate it.

s. donat

18. Juli 2020

favorite drum bus compressor

my favorite drum bus compressor or maybe on the mix bus. lots of control and features. best Fairchild plug in

F. Ramirez Rios

13. Juli 2020

A MOST in every production!!

The level and compression on the voice has a magical effect in my final mixes, i'm very happy with this plugin, you must have this on your UAD plugin library.

P. Hoier

13. Juli 2020

The Special One

Fairchild is a special compressor. It kind of have more of everything. More color, more presence; more sound. In cases of what I call "dead source material", typically due to bad digital recordings and/or the sound of early softsynths with obvious weak algorithms, the Fairchild can bring such things to life. Thicken things up, but at the same time it can knock dynamic inconsistencies, as well as inappropriate resonant frequency responses, into place, in just the right way. In other words, this is not an invisible compressor. There's lots of color. Still it's got depth and transparency. But where the LA-2A is more sweet, the Fairchild is more agressive. Especially in the mid-range. And even more the 660. But all in a good and warm way. We're talking the old-school rock'n roll vibe. :)

As I've never tried the original hardware, I can only compare to the competition of other software models. Still I feel enough like a nerd on the Fairchild subject (as I almost have all of the other emu's, and I certainly sense a thin red line between all of them) to conclude the above; the very fairchild sound! I was therefore very excited to try out the UAD models. (I'm fairly new to the UAD game. (What took me so long? :))

Needless to say the UAD Fairchild package, beats the competition on fairly all the above parameters. And where the competition lacks, the UAD kicks in.

If one thing comes to mind, I was quite suprised that the UAD models seem slower in the Time Constants? Not that it sounds that much slower. Maybe just a bit? Maybe it's the metering that differs? Well, if the modelling of the tube technology is done right, such possible real world fluctuations should transfer right over. And as we're talking tubes, they oughta be slower than FET's anyway. So this makes me even more convinced this is the most precise modelling of real world. And it's prefectly convincing on real music. ;-)

G. Fata

12. Juli 2020

Love it!

Exactly what I was hoping to get from this plugin. Simply putting on an insert gives the audio that warm coloration. From there, adding in compression it can be very transparent or really squash the transients. Look forward to using this on all of my tracks.

N. Pinto

1. Juli 2020

Best 670 plugin out there!

By far ;-)

S. van Servellen

26. Juni 2020

My favourite compressor

This Fairchild really adds a unique sound to my mixes I so far was not able to achieve with other plugins. Boosting input adds a subtle warm distortion that gives character to certain instruments. Love that this unit allows parallel compression and side-chain making it versatile as well as awesome sounding.