
AKG® BX 20 Spring Reverb
-
Die einzige von AKG lizenzierte Emulation
dieses herausragenden Federhalls.Der in den späten 1960er-Jahren veröffentlichte AKG BX 20 Hall stellte die äußerst renommierte Forschungsabteilung bei AKG vor riesige Herausforderungen. Durch eine ausgeklügelte Montage der mechanischen und elektronischen Komponenten bot der BX20 die unerreichte Tiefe und Klangfärbung eines Federhalls, allerdings ohne dessen Limitierungen.
Das AKG BX 20 Spring Reverb Plug-In für UAD-2 Hardware und Apollo Interfaces ist von AKG Acoustics Austria exklusiv genehmigt und umhüllt deine Audiosignale mit der wundervoll dunklen, dichten Räumlichkeit, die nur Federhall-Geräte bieten.Jetzt Kannst Du:
Mit dem einzigen von AKG Acoustics lizenzierten und autorisierten BX 20 Hall Plug‑In mischen
Instrumente dank der originalen Zweikammern-Bauweise in düstere, dichte und klare Räumlichkeit hüllen
Mit speziellen Plug-In Funktionen, wie Stereo A/B Tank Select, Direct Signal Defeat und BX 10 Tone Reglern, sphärische Halltexturen erschaffen
Mit Artist-Presets von Patrick Carney (The Black Keys), Vance Powell (Jack White) und Jacquire King (Kings of Leon) mixen
Soundbeispiele
5-Minute UAD Tips
Das AKG BX 20 Spring Reverb Plug-In erklärt.
Unvergleichbare Dichte
Der unverwechselbare Charakter des AKG BX 20 macht es zu einem vielseitigen Werkzeug für zusätzliche Räumlichkeit und die Klangformung. Seine Klangeigenschaften bieten den schnellen Einsatz eines klassischen Plattenhalls und darüber hinaus die natürlich klingende Dichte und Streuung einer Hallkammer — dabei produziert es nur wenige Flatter- und „Boing“-Artefakte, mit denen man für gewöhnlich bei anderen Federhall-Geräten kämpft.
Entgegen anderer Federhall-Emulationen präsentiert Universal Audios einzige Plug-In-Variante dieses mechanisch kontrollierten, akustischen Raumsystems ein hybrides Design aus Delay-Netzwerk und Faltungshall. UA emulierte für die Realisierung ein makelloses BX 20 Referenzgerät des berühmten Produzenten Jon Brion bis ins letzte Detail.Zeit zu federn
Das BX 20 Plug-In bildet das einzigartige Zweistufen-Decay der Hardware präzise ab. Es erzeugt warme, organische Sounds, egal ob auf Percussions, Gesang oder Gitarren. Es fügt eine einzigartige Klangfarbe hinzu, die einzelne Spuren aus einem Mix heraustreten lassen — oder diese vollständig mit dem Track verschmelzen. Kurze Texturen strotzen vor ausdrucksstarker Tiefe und Dimension, während längere Decays voll von üppiger Dreidimensionalität sind und dabei trotzdem nie verwaschen.
Neue Funktionen - mehr Kontrolle
Das BX 20 Plug-In bietet das komplette Sound-Repertoire des Originals und liefert zusätzlich neue "Mk II" Features für eine erweiterte Klangpalette. Tank Select präsentiert den exakten Sound des ursprünglichen A/B Zweikammernsystems, enthält darüber hinaus aber eine stereofähige Tank A oder Tank B Funktion für eine ausgewogenere Stereoabbildung.
Die Direct Function ermöglicht das Stummschalten des Kammer-Direktsignals für zusätzliche Kontrolle und die Minimierung von Konflikten mit Quellsignalen – ideal für den Einsatz auf Bussen. Die Klangregelung im Baxandall-Stil, die aus dem kleineren AKG BX 10 stammt, bietet die abschließende Finesse zur Anpassung deiner Reverbs.“When I heard UA was emulating the AKG BX 20, I dared them to beat my hardware – they did it.”
– Vance Powell (Jack White, The Dead Weather, The Raconteurs)“This is the vocal reverb sound I’ve had in my head for over 20 years. I will never mix without it again.”
– Jeff Juliano (John Mayer, Shinedown, Train)“I used the UAD AKG BX 20 plug-in during editing sessions for the new Missy Elliott single, "Where They From," produced by Pharrell. The tone instantly cut through on the vocals and percussion.”
– Mike Larson (Pharrell Williams, Daft Punk, Snoop Dogg)User-Rezensionen
N. Wiggins
8. Februar 2021
Beautiful spring reverb magic!!
I was thinking, sure the UA team can port over the classic digital reverbs as those are digital algorithms to start with. And yes, those sound perfect when I compare side by side with the...
WeiterS. Marshall
5. Februar 2021
My new favourite reverb!
I never really considered this reverb, but once I tried it I HAD to buy it, I have an eventide h8000fw that’s great for verbs but the AKG just has a beautiful quality to it that just...
WeiterP. Hoier
14. Januar 2021
Love this one.
Don't get me wrong. I really love this one. Probably just me, but I could really use a more sophisticated EQ than just a Tone Control. And also an adjustable low-cut filter instead of a...
WeiterA. Eisele
5. Januar 2021
Dark Density
The perfect reverb to add a darker, more dense space to instruments. Unlike traditional spring reverbs, no metal-like artifacts are heard. Its versatility stems from turning on/off the...
Weiter -
Parameter
Input Select, Mono/Stereo: Ändert das Eingangssignal zwischen Mono summiert und Stereo Signal
Tank Select, A / B / A+B: Im Stereobetrieb lassen sich verschiedene Tank-Optionen, wie stereo-berechnete "A" und "B" sowie die originale "A+B" Konfigurationen auswählen
Direct, Off / On: Deaktiviert oder aktiviert die Direktsoundkomponente des/der Spring Tanks
Low Cut, Off / 80 Hz: 12 dB pro Oktave, 80 Hz Filter
Bass, ±10: Stufenloser Klangregler aus dem AKG BX 10, ±8 dB bei 150 Hz
Treble, ±10: Stufenloser Klangregler aus dem AKG BX 10, ±4 dB bei 5 kHz
Dry/Wet, 0 bis 100%: Stufenlose Regelung zum Mix des trockenen- und des Egffektsignals im Insertbetrieb
Wet Solo, Off/On: Deaktiviert/aktiviert Wet Solo Funktion
Predelay, 0 bis 250 ms: Stufenlose Anpassung des Predelay Wertes
Channel 1 Decay, 2 bis 4.5 s: Stufenlose Decay Time Regelung für Kanal 1
Channel 2 Decay, 2 bis 4.5 s: Stufenlose Decay Time Regelung für Kanal 2
Channel 1 Volume, ∞ bis +24 dB: Stufenlose Lautstärkenregelung für Kanal 1
Channel 2 Volume, ∞ bis +24 dB: Stufenlose Lautstärkenregelung für Kanal 2
Channel 1 Pan, ±100: Stufenlose Panoramaregelung für Kanal 1
Channel 2 Pan, ±100: Stufenlose Panoramaregelung für Kanal 2
Link, Unlinks/Link: Entkoppelt und Verkoppelt Decay, Lautstärke und Panorama Parameter
Mix: Stufenlose Überblendung zwischen bearbeitetem und unbearbeitetem Signal
Power, Off/On: Deaktiviert/Aktiviert Plug-In
-
User-Rezensionen
AKG BX 20 Spring Reverb
N. Wiggins
Beautiful spring reverb magic!!
I was thinking, sure the UA team can port over the classic digital reverbs as those are digital algorithms to start with. And yes, those sound perfect when I compare side by side with the originals. However this spring emulation is off the charts. It is literally an extension of your sound, like its own physical instrument. This emulates all the natural spring characteristics beautifully.
S. Marshall
My new favourite reverb!
I never really considered this reverb, but once I tried it I HAD to buy it, I have an eventide h8000fw that’s great for verbs but the AKG just has a beautiful quality to it that just feels so real and natural, that really has a unique vibe to it that I haven’t heard elsewhere, a must have!
P. Hoier
Love this one.
Don't get me wrong. I really love this one. Probably just me, but I could really use a more sophisticated EQ than just a Tone Control. And also an adjustable low-cut filter instead of a static one . Kinda like the EQ/HPF on the EMT 140.
Problem is, I often find springs and reverbs to be a bit dark, and tend to disappear when a mix get a tad to busy, making me want to boost the upper mid/hi's and cut the lows.
But I do love the sound of it. I can always use it on a send followed by an agressive EQ like the API 560. That would be perfect. You still get all the stars, as I do love the sound. I would just have loved a Parametric EQ and an adjustable HPF, to avoid having to use it on a send. ;-)Z. Pastakia
Spring time
One of the best spring reverbs I've heard.
A. Eisele
Dark Density
The perfect reverb to add a darker, more dense space to instruments. Unlike traditional spring reverbs, no metal-like artifacts are heard. Its versatility stems from turning on/off the direct signal, selecting different tanks, mono/stereo operation, linking/unlinking channels, and so forth. An amazing achievement by UA.
J. Strietzel
Wonderful Spring Reverb
Very good quality!
M. Vanhie
from the first second
Fell in love with this spring reverb from the first minute or better said, from the first second... Had to have it. Now I do. Glad I did. ;-)
A. Obernauer
Unbelievable Quality
This reverb is unbelievably good. It sounds like a real Spring which is incredibly hard to emulate. Unlike Plates and Room verbs, the spring not only has sound bounce off it but it also moves itself. I never thought there would be a plug in that would emulate that effect in such a realistic way. Couldn't recommend this plug in more if you're looking for a true Spring 'verb sound.
K. Houghton
Best spring reverb i own
Lush and kind of dark sound.
Very usable but tok me personally a little time to get it dialed in.
Come back after a day and listen fresh and you will be pleasantly surprised!B. Schimmel
Just the best reverb I´ve got so far
uaudio did a fabulous job modeling this classic.
A. Schäfer
love it....
very nice reverb....
J. casson
No Effort
This is one of these effects where whatever you do with it it sounds beautiful!
Y. GRONDIN
Fantastik
I use for bus guitar and drums
Very nice plugB. Schimmel
just one of the most beautiful reverbs in my collection
well… just that.
M. Pratte
cool
Donnez du ressort à vos mix!
J. Geary
NAILED IT!
Ive recently gone down the reverb rabbit hole and after trying quite of few spring plugins I was struggling to find one that really brought a charming character of its own to the table and worked will in the mix..... Then I tried this guy! Theres just a certain quality to it that sounds nothing like any other software spring reverb plugin. We're talking night and day difference here. If youre someone that likes to combine a few different styles of reverb for depth in the mix, this will def be of benefit!
A. Polishchuk
Top Plugin for Mixing Vocals
One of the best plugins for reverb FX on a vocals to using in a Send channels. Clean, smooth & long tails.
T. Delannay
Pro UAD
Top PLUGINS, Merci UAD.
F. fournot
My dear old spring reverb is back
Je les ai toutes utilisé, de l'EMT à la STOKSTRONICS et même la BX5 pour commencer. Alors, quel bonheur de retrouver 40 ans plus tard ce son à l'origine de la matière analogique... Vive les reverbs à plaque....Et particulièrement cette BX 20 authentique.
И. Карасенко
Ревербератор AKG BX 20
Лучшего и качественого ревербератора AKG BX 20 нету в Мире.
При его использовании очень тёплое звучание получаеться.