
AKG® BX 20 Spring Reverb
-
Die einzige von AKG lizenzierte Emulation
dieses herausragenden Federhalls.Der in den späten 1960er-Jahren veröffentlichte AKG BX 20 Hall stellte die äußerst renommierte Forschungsabteilung bei AKG vor riesige Herausforderungen. Durch eine ausgeklügelte Montage der mechanischen und elektronischen Komponenten bot der BX20 die unerreichte Tiefe und Klangfärbung eines Federhalls, allerdings ohne dessen Limitierungen.
Das AKG BX 20 Spring Reverb Plug-In für UAD-2 Hardware und Apollo Interfaces ist von AKG Acoustics Austria exklusiv genehmigt und umhüllt deine Audiosignale mit der wundervoll dunklen, dichten Räumlichkeit, die nur Federhall-Geräte bieten.Mit dem einzigen von AKG Acoustics lizenzierten und autorisierten BX 20 Hall Plug‑In mischen
Instrumente dank der originalen Zweikammern-Bauweise in düstere, dichte und klare Räumlichkeit hüllen
Mit speziellen Plug-In Funktionen, wie Stereo A/B Tank Select, Direct Signal Defeat und BX 10 Tone Reglern, sphärische Halltexturen erschaffen
Mit Artist-Presets von Patrick Carney (The Black Keys), Vance Powell (Jack White) und Jacquire King (Kings of Leon) mixen
Soundbeispiele
5-Minute UAD Tips
Das AKG BX 20 Spring Reverb Plug-In erklärt.
Unvergleichbare Dichte
Der unverwechselbare Charakter des AKG BX 20 macht es zu einem vielseitigen Werkzeug für zusätzliche Räumlichkeit und die Klangformung. Seine Klangeigenschaften bieten den schnellen Einsatz eines klassischen Plattenhalls und darüber hinaus die natürlich klingende Dichte und Streuung einer Hallkammer — dabei produziert es nur wenige Flatter- und „Boing“-Artefakte, mit denen man für gewöhnlich bei anderen Federhall-Geräten kämpft.
Entgegen anderer Federhall-Emulationen präsentiert Universal Audios einzige Plug-In-Variante dieses mechanisch kontrollierten, akustischen Raumsystems ein hybrides Design aus Delay-Netzwerk und Faltungshall. UA emulierte für die Realisierung ein makelloses BX 20 Referenzgerät des berühmten Produzenten Jon Brion bis ins letzte Detail.Zeit zu federn
Das BX 20 Plug-In bildet das einzigartige Zweistufen-Decay der Hardware präzise ab. Es erzeugt warme, organische Sounds, egal ob auf Percussions, Gesang oder Gitarren. Es fügt eine einzigartige Klangfarbe hinzu, die einzelne Spuren aus einem Mix heraustreten lassen — oder diese vollständig mit dem Track verschmelzen. Kurze Texturen strotzen vor ausdrucksstarker Tiefe und Dimension, während längere Decays voll von üppiger Dreidimensionalität sind und dabei trotzdem nie verwaschen.
Neue Funktionen - mehr Kontrolle
Das BX 20 Plug-In bietet das komplette Sound-Repertoire des Originals und liefert zusätzlich neue "Mk II" Features für eine erweiterte Klangpalette. Tank Select präsentiert den exakten Sound des ursprünglichen A/B Zweikammernsystems, enthält darüber hinaus aber eine stereofähige Tank A oder Tank B Funktion für eine ausgewogenere Stereoabbildung.
Die Direct Function ermöglicht das Stummschalten des Kammer-Direktsignals für zusätzliche Kontrolle und die Minimierung von Konflikten mit Quellsignalen – ideal für den Einsatz auf Bussen. Die Klangregelung im Baxandall-Stil, die aus dem kleineren AKG BX 10 stammt, bietet die abschließende Finesse zur Anpassung deiner Reverbs.“When I heard UA was emulating the AKG BX 20, I dared them to beat my hardware – they did it.”
– Vance Powell (Jack White, The Dead Weather, The Raconteurs)“This is the vocal reverb sound I’ve had in my head for over 20 years. I will never mix without it again.”
– Jeff Juliano (John Mayer, Shinedown, Train)“I used the UAD AKG BX 20 plug-in during editing sessions for the new Missy Elliott single, "Where They From," produced by Pharrell. The tone instantly cut through on the vocals and percussion.”
– Mike Larson (Pharrell Williams, Daft Punk, Snoop Dogg)User-Rezensionen
E. Peterson
13. April 2023
Best spring reverb plug-in I own
This one sounds pretty unique and is lots of fun for tons of uses. I use it on acoustic guitar and vocals the most. Very cool...
WeiterA. MOFFATT
27. Februar 2023
taste
love it, feels and sound like real hardware, very colourful
WeiterH. Petersson
4. Januar 2023
Fantastic reverb, but no bread and butter
This is a gorgeous reverb, especially on guitars. It’s smooth, lush and magestic. It’s not one of those small springy spring...
WeiterM. Gad
23. Dezember 2022
Very nice fo guitar
Hi, I'm not specialist but i's great with guitar directly without having to become a specialist...
Weiter -
Parameter
Input Select, Mono/Stereo: Ändert das Eingangssignal zwischen Mono summiert und Stereo Signal
Tank Select, A / B / A+B: Im Stereobetrieb lassen sich verschiedene Tank-Optionen, wie stereo-berechnete "A" und "B" sowie die originale "A+B" Konfigurationen auswählen
Direct, Off / On: Deaktiviert oder aktiviert die Direktsoundkomponente des/der Spring Tanks
Low Cut, Off / 80 Hz: 12 dB pro Oktave, 80 Hz Filter
Bass, ±10: Stufenloser Klangregler aus dem AKG BX 10, ±8 dB bei 150 Hz
Treble, ±10: Stufenloser Klangregler aus dem AKG BX 10, ±4 dB bei 5 kHz
Dry/Wet, 0 bis 100%: Stufenlose Regelung zum Mix des trockenen- und des Egffektsignals im Insertbetrieb
Wet Solo, Off/On: Deaktiviert/aktiviert Wet Solo Funktion
Predelay, 0 bis 250 ms: Stufenlose Anpassung des Predelay Wertes
Channel 1 Decay, 2 bis 4.5 s: Stufenlose Decay Time Regelung für Kanal 1
Channel 2 Decay, 2 bis 4.5 s: Stufenlose Decay Time Regelung für Kanal 2
Channel 1 Volume, ∞ bis +24 dB: Stufenlose Lautstärkenregelung für Kanal 1
Channel 2 Volume, ∞ bis +24 dB: Stufenlose Lautstärkenregelung für Kanal 2
Channel 1 Pan, ±100: Stufenlose Panoramaregelung für Kanal 1
Channel 2 Pan, ±100: Stufenlose Panoramaregelung für Kanal 2
Link, Unlinks/Link: Entkoppelt und Verkoppelt Decay, Lautstärke und Panorama Parameter
Mix: Stufenlose Überblendung zwischen bearbeitetem und unbearbeitetem Signal
Power, Off/On: Deaktiviert/Aktiviert Plug-In
-
User-Rezensionen
AKG BX 20 Spring Reverb
E. Peterson
Best spring reverb plug-in I own
This one sounds pretty unique and is lots of fun for tons of uses. I use it on acoustic guitar and vocals the most. Very cool sound
I. Hwang
perfect spring reverb I've been looking for
so good
V. Ruzicic
Smooth!
It is so nice and real…
A. MOFFATT
taste
love it, feels and sound like real hardware, very colourful
H. Petersson
Fantastic reverb, but no bread and butter
This is a gorgeous reverb, especially on guitars. It’s smooth, lush and magestic. It’s not one of those small springy spring reverbs, this is one of the big pretty ones.
But it’s not like the EMT140 that can be used for everything, but where it fits it truly shines.K. Gajadhar
Expensive but great!
Sounds great on everything. If you like the sound, it’s a must have. Not 5 stars beceause they should include it in spark to work stand alone without using up DSP.
M. Gad
Very nice fo guitar
Hi, I'm not specialist but i's great with guitar directly without having to become a specialist...
K. Kelley
Very Cool!
Puts a nice space around most everything it touches!
P. Sviyazov
Great spring!
Tried a lot of spring reverbs out there but this one seems to be the only one that fits perfectly to almost any source. Easy to use, fast learning curve!
A. Gorobets
High quality!
One of my favourites Spring Reverbs
F. San Filippo
AKG BX 20 MINIMUM DECAY IS JUST FINE
IVE RECORDED OVER 17 KABILLION SONGS and I think this reverb sounds quite excellent. Don’t change a thing.
J. Neves
Absolutely Superb
I’ve never come across a so-called spring reverb that sounds this good in a plugin format. A must-have.
K. Royster
AKG BX 20 MINIMUM DECAY IS TOO LONG
LOVE THIS UNIQUE REVERB BUT THE MINIMUM DEACAY OF 2 SECONDS IS TOO LONG FOR UP TEMPO SONGS PLEASE MODIFY THE MINIMUM DECAY SO WE CAN USE IT IN MORE SONGS NOT JUST MID TEMPO AND BALLADS AUTOMATING THE TAILS AND OR GATING DOES NOT GIVE THE SAME EFFECT AS NATURAL DECAY. IVE RECORDED OVER 15,000 SONGS 17 # 1's TRIPLE PLATINUM OVER 2 BILLION STREAMS AND 500 MILLION YOU TUBE VIEWS. PLEASE FIX THIS
R. Attias
excellent
this reverb made it's way pretty quickly into my tracks, for both vocals and guitars (so far). loving it, for it's natural non-intrusive sound.
L. Carlozo
TOO ... MUCH ... DSP
This is truly a great sounding reverb, and using it is a treat (as I know Jon Brion). BUT---and this is a substantial BUT--it eats up so much processing power that I find myself turning to other UAD reverbs (Lexicon) and excellent plug-ins by Baby Audio and Valhalla. Those reverbs are in no ways compromises... they sound amazing and allow my mixes to run flawlessly. I think that's why you've seen this come down in price so much... it's become a back-shelf reverb for me because while its colour is unique, it conjures up the Mac "beach ball of death" if I try to rely on it too much. If you've only got so much to spend in UA Land, go for the Lexicon 224 ... and then buy the Valhalla Vintage Verb, one of the most outstanding, unsung reverbs on the planet and used on every mix I do.
B. Bartholomew
Analogue spring reverb in the digital medium
Well done UAD. This is pretty much spot on. Again one of the keys to UAD modeling success is there are no harsh edges to the sound quality (if used correctly). Lots of controls to mess about with to alter the tonal quality of the verb. Granted early days in my use of the plug-in but initial impressions are good. It's a spring reverb but in the box.
S. Neron
Amasing
I love this for my voice and amazing reverb for me
R. Little
Smooth & Gorgeous
It doesn't have the "boing" I usually think of in a spring reverb, but it's pretty incredible nonetheless. It can handle punchy hits without losing articulation, or it can provide a dense, luxurious fog. It doesn't have an enormous range of sounds, but you can really tweak & dial in the sounds it does have.
A. Mladenović
Go to reverb.
Fantastic reverb! Very musical. Works perfectly on guitars, vocals, even drums. UAD must have!
G. Merino
Sweeet
The best spring reverb plugin I ever tried, and I tried all. Cheers!