
EMT® 250 Classic Electronic Reverb
-
Legendäres Hebel-betriebenes Digitalreverb & Modulationseffektgerät.
Das EMT® 250 Classic Electronic Reverb Plug-In für UAD-2 und Apollo Interfaces ist eine originalgetreue Emulation des ersten digitalen Hall-/Modulationseffektgerätes, das 1976 veröffentlicht wurde.
Das EMT 250 wird immer noch als eines der am besten klingenden, jemals gebauten Hallgeräte genannt und hinterlässt in den Händen weltberühmter Tonstudio-Legenden wie George Massenburg, Bruce Swedien, Daniel Lanois, Brian Eno und Allen Sides weiterhin unzählige Fußabdrücke in der Recording-Geschichte.Jetzt kannst Du:
Über die einzige Emulation des EMT 250 Hallgerätes aufnehmen und mischen, die von der EMT Studiotechnik GmbH vollständig autorisiert wurde
Üppiges Delay, Phasing, Chorus und Echo-Effekte hinzumischen
Schlagzeug, Gitarren und Gesang unverwechselbare Räumlichkeit und Tiefe hinzufügen – mit den gleichen Algorithmen wie in der Original-Hardware
Mit exklusiven Plug-In Funktionen wie Dry/Wet Mix, Wet Solo und Hard Bypass arbeiten
UAD Demo-Video
Das EMT 250 Classic Electronic Reverberator Plug-In erklärt.
In unzähligen Klassikern zu hören
Der unverwechselbar klare und offene Reverb Sound der EMT 250 wurde auf unzähligen Platten eingesetzt, darunter auf Prince & The Revolution’s Purple Rain, Elvis Costello’s Spike und modernen Klassikern wie Stadium Arcadium von The Red Hot Chili Peppers.
Exklusiv autorisiert durch die EMT Studiotechnik GmbH
Die Entwicklung des UAD EMT 250 Plug-in wurde von EMT unterstützt und verwendet den gleichen Algorithmus wie die extrem seltene Original-Hardware, die von Dr. Barry Blesser und EMT-Ingenieur Peter Bermes* entwickelt wurde.
Zusätzliche Vielseitigkeit mit neuen Funktionen
Das EMT 250 Plug-In geht weit über die Möglichkeiten der ursprünglichen Hardware hinaus. Es erweitert den Funktionsumfang um moderne, den Workflow verbessernde Funktionen, wie den Dry/Wet Mix, Wet Solo und Hard Bypass. Mit diesen hilfreichen Erweiterungen ist das EMT 250 Plug-In sogar noch leistungsstärker als die legendäre Hardware.
“The EMT 250 works great on snares. Keep it short and tight to add some dimension, or use the four-second range with full pre-delay for ballad-type songs.”
– Joe Chiccarelli (Jason Mraz, Beck, The Strokes, Morrissey)“Now I have UAD on everything, and I'm using the EMT 140 and the EMT 250 as effects – It's so much easier.”
– Ryan Hewitt (Red Hot Chili Peppers, The Avett Brothers)“Forget any other plate emulation, the UAD EMT 250 could actually be the real thing. Deep, wide, and full of personality.”
– Rik Simpson (Coldplay, Portishead, Jay Z)“The EMT 250 plug-in is amazing. It’s all over Norah Jones' record. I used it on every song, it's that good.”
– Jacquire King (James Bay, Kings of Leon, Tom Waits)“I’m a really big fan of the UAD EMT 250. It’s so faithful to the original unit.”
– Just Blaze (Jay Z, Kendrick Lamar, Kanye West)“I use the EMT 250 because it has such a specific sound, and the UAD plug-in really does capture it.”
– Andrew Scheps (Adele, Red Hot Chili Peppers, The Duke Spirit)*Alle hierin enthaltenen Bilder und Darstellungen, die sich auf das Äußere des ursprünglichen EMT 250 beziehen, unterliegen dem Copyright von Bermes Design.User-Rezensionen
S. Nelson
27. April 2022
Amazing Reverb
This reverb is one of my all time favorites. I love it. When used on a vocal track it places the singers voice clearly and elegantly in the mix. The reflections are very smooth, warm and...
WeiterV. Baranov
17. Februar 2022
MY EMT-250
A very interesting plugin! Wide functionality and ease of management!!! You can get very unique results!
Weiter -
Eigenschaften
Originalgetreue Emulation des allgemein als eines der am besten klingenden Reverbs angesehenen EMT 250
Der exakt gleiche Algorithmus, der auch in der Hardware zum Einsatz kommt, für den Einsatz im Plug-in in Zusammenarbeit mit dem Ingenieur des ursprünglichen EMT 250, Dr. Barry Blesser, umgearbeitet.
Das Plug-In basiert auf der „Golden Unit“ von Allen Sides aus dem United/Ocean Way Recording Tonstudio.
Weitere Delay- und Modulationseffekte im EMT 250: Delay, Phasing, Chorus, Echo und Space
Als einzige authentische Emulation vollständig von der EMT Studiotechnik GmbH autorisiert
Die exklusiven Plug-In-Funktionen wie Dry/Wet Mix, Wet Solo und Hard Bypass können über das leuchtende EMT-Logo abgerufen werden
Benötigt UAD-2 DSP System oder Apollo Interface
-
User-Rezensionen
EMT® 250 Classic Electronic Reverb
Z. Sidó
Superb
My favorite reverb.
S. Nelson
Amazing Reverb
This reverb is one of my all time favorites. I love it. When used on a vocal track it places the singers voice clearly and elegantly in the mix. The reflections are very smooth, warm and clean without unusual artifacts. In my opinion it the best EMT verb available—the depth and dimension of this reverb is simply phenomenal. Did I say I love it.
U. KJAILI
Niceee reverb
Nice reverb
V. Baranov
MY EMT-250
A very interesting plugin! Wide functionality and ease of management!!! You can get very unique results!
U. KJAILI
Perfect
Perfect reverb!!!!!!!
J. Manning
Classic
Very nice reverb.
N. Merrick
EMT 250
The EMT 250 is one of my favorite hardware reverbs! Your plugin is so good!
F. Martinsen
EMT 250
Well this is a classic of a reverb, but it is also modern. I love this reverb, i use i alot on female vocals.
A. Selzler
Wow
Great for a low dsp tracking reverb and I often use it in my final as well!
貴. 川吉
great sound
easy to control and great pre sets !!
thank you Universal audio!!G. Jennings
Just Sounds Great.
A while back I got the EMT 140, and wasn't sure if I should get the 250. The 140 was my go-to for just general verb for all my projects. But I decided to try the 250, and it's really a whole different critter. Historically I haven't been too happy with any of the reverbs I've owned prior to the 140, and now with the 250, I actually have TWO great verbs. The 250 is one that I can pour on really thick, and I can't make it sound bad.
V. German
Legend!
Very clear and transparent sound
C. Davis
Excellent plug-in
It works well on everything especially on my snare drum and vocals also, this is a good one yes!!
A. Marriott
classic sound
I was really delighted with this plug-in! The extra depth it gives to piano is amazing!
N. Seva
Un vrai bonheur
Utilisée sur une cl5 en live, c’est tout simplement envoûtant, c’est rond, c’est beau, ça a de l’âme… on est à des années lumières des reverbs classiques de console live. Les poils en l’air garantis !
H. Lepisto
Great, versatile, low Dsp load
Amazing versatile plugin. Love the reverb and chorus with pre-delay added. Absolutely love it. Now wondering why I’ve not purchased this before.
P. Bryer
Love This Thing!
Sounds great. Easy to get the effect you want - fast! Very low dsp load. And you get presets. Great! Love this thing!
K. Holley
A reverb I enjoy.
Great emulation reverb.
J. Geary
A little spice
Great reverb! Says a lot about the quality of these plugins that even a decade after release the older plugins hold their own. Has a bit of a character that doesnt always fit in the mix but when it works it works! Mostly i find myself using the phaser and chorus modes to add just a touch of spice on sends since the DSP footprint is quite low. Just beware of the noise floor it adds and the ability to toggle it on/off
N. Adrien
Great success
It's a reverb that blends with the source like no one else. Discreet and invisible, this reverb is brilliant and goes to the point.