325€ in UAD Plug-ins und Instruments KOSTENLOS bis 30.04. Mehr erfahren ›

Sofortige Einsparungen bei UAD Accelerators bis zum 31.10. Händler Finden ›

Hello world 3!

Hello world 4!

Hello world 5!

Der UAD Holiday Sale ist da! Spare bis zu 75 % auf Plug-ins im gesamten Store ›

  • Übersicht
  • Eigenschaften
  • User-Rezensionen
  • 4.7/5
    (15)
$199.00

Transformiert Audiosignale
in etwas Außergewöhnliches.

Das 1980 veröffentlichte A/DA STD-1 Stereo Tapped Delay ist ein einzigartiges Analogeffektgerät mit extrem kreativen Einsatzmöglichkeiten. Mit seinen sechs Eimerketten-Delays, den LFO- und Modulations-Reglern und dem flexiblen Panning ist dieser Kultklassiker dafür berühmt, Audiosignale auf unverwechselbare Weise zu transformieren und zu erweitern.

Das von Brainworx exklusiv für UAD-2 Hardware und Apollo-Interfaces entwickelte und von A/DA autorisierte A/DA STD-1 Stereo Tapped Delay Plug-In bietet eine akribische Emulation dieses begehrten Analoggerätes.

Breite, Tiefe und Charakter beliebiger Quellen mit einer einzigartigen analogen
Eimerketten-Delay-Schaltung bearbeiten

Lebendige Klanglandschaften und einzigartige
Raumeffekte kreieren

Mehrspur-Gesangsaufnahmen mit präzise abgestimmten Dopplungs- und Chorus-Effekten anlegen

Herkömmliche Mono-Aufnahmen in gewaltige, raumgreifende Stereoklänge verwandeln

Soundbeispiele

Soundbeispiele
Gitarristen lieben ihn

Gitarristen lieben ihn

Obwohl seine Magie auf jedem beliebigen Signal funktioniert, wurde das A/DA STD-1 in den 80er- und frühen 90er-Jahren bei Gitarristen für seine abwechslungsreichen, ultra-analogen Delay- und Modulations-Sounds geradezu vergöttert. Jimmie Vaughan setzte es für seinen Leslie-ähnlichen Sound ein und Alan Holdsworth schuf mit höchster Akribie und zwei A/DA STD-1 komplexe Modulationen, die weit über herkömmliche Chorus-Effekte hinausgingen. Zu den bekennenden Fans des STD-1 gehören unter anderem auch Kirk Hammett, Scott Henderson, Steve Khan und Bill Connors.

Kreativität auf Knopfdruck

Kreativität auf Knopfdruck

Das Herzstück des A/DA STD-1 bilden die sechs einstellbaren, nicht-harmonischen Eimerketten-Delays. Nach dem Festlegen der Delay-Dauer wird bei jedem weiteren Tap das Delay automatisch verschoben; so lassen sich Echo- und kurze Halleffekte mit sich rhythmisch überlappenden Wiederholungen erzeugen. Jede Wiederholung kann individuell wahlweise dem linken oder rechten Kanal zugewiesen werden, um ein dynamisches Stereobild zu erzeugen. Über die Regeneration-Sektion kann das Delay-Signal wieder eingespeist werden, um den Sound zusätzlich anzureichern.

Vielseitige LFOs

Vielseitige LFOs

Das Geheimnis der leistungsfähigen Klangoptionen des A/DA STD-1 sind die beiden LFOs mit variabler Sweep-Geschwindigkeit. Damit lässt sich das Delay-Signal modulieren, um warme, räumliche Layer-Effekte oder ein erweitertes Stereobild zu erzeugen. Ob klassische Chorus- und Flanger-Sounds oder abgefahrene Sounddesigns – das A/DA STD-1 ist ein mächtiges Werkzeug, mit dem sich jedes Signal in etwas Einzigartiges verwandeln lässt.

 

Eigenschaften

Offiziell lizensiert und freigegeben von A/DA Signal Processors

Genaue Schaltungsemulation des gesuchten Eimerkettendelays mit seinen nichtlinearen Übersteuerungen

Sechs variable Delayschritte, mit individuellen Stereoplatzierungen

Flexibles Feedbackmodul produziert Regenerationen von einem bis zu 3 Schritten

Leistungsfähige Delay-Sektion mit internen Modulationssteuerungen und präzisen Mix Parametern

Unabhängige Dry/Wet Mixregelung für jeden Stereoausgang

Exklusive Plug-In Funktionen, wie interne Soft Peak Limiter Option für Feedback Modul und Rauschpegelregler

Plug-In Toolbar mit 32 Undo-Redo Schritten und bis zu vier automatisierbaren Einstellungsbänken pro Instanz

User-Rezensionen

A/DA STD-1 Stereo Tapped Delay

Gesamtbewertung

4.7/5
(15)

A. FREDERIC

2. Januar 2024

A/DA STD-1

Guitar / Apollo / Unison / Marshall Plexi Clean / A/DA STD-1 / LA3A ... A new universe for my ambient parts.

J. Mateo

28. Juni 2023

unique delay tone

This has a completely different tone and sound than pretty much anything else. I also really like the delay taps it lets you get a alost bouncy effect when dialed in right.

A. Burroughs

14. Januar 2022

Nice surprise!

Cool addition to the toolkit...

K. Kouchian

15. November 2020

Great time and space plugin

Dont' expect hi-fi there, it's the dirt. But the nice dirt, really helpful to get a synth in the stereo field or get the drums crazy dubbed out.
but you can get it at Plugin Alliance on sale for 1/6 of this price so it gets only 3 stars

R. Boddendijk

15. Dezember 2019

Delay with Character

Thought I already have enough delays but this delay will bring some life in your tracks.

P. Kelly

6. Februar 2019

Amazing

Great bit of kit when you get to it. Good job ithere is a manual handy to help get the EST out of their audio devices

S. MARIAN

12. Dezember 2018

Great

Like all UAD delay...very good effect !!!

M. Diaz Velez

9. Juli 2018

Amazing tool!!!!

If you want to be tap tap tap tap tap delayed... this is you tool.

E. Rysa

18. Juni 2017

Mono compatibility test: PASSED

I really needed something that could create a widening effect without creating dips in the frequency response (like a comb-filtering effect typical of phased / flanged traks).
Most of today pluging try to impress you by creating a large stereo field out of nowhere, but then if you sum the output to mono it has a weird side-effect: the "body" is completely lost due to the phasing of the delayed mid-low range; the transient details are lost because of the doubling effect and the frequency overlaps.
With the A/DA STD-1, instead, I was able to get perfect widening effects without losing mono compatibility, also with the help of the intelligent built-in modulation chain.

D. Wehab

30. März 2017

Love It

Perfect for that old school funky sounds. Just put the delays in the right 3dimensional spot.

M. Belfer

20. Februar 2017

You guys Nailed It!!

I have owned several of these over the years, my first unit actually came to the studio I worked at. A/DA sent us a loner rack of all of their products at the time with the STD-1 being among them. I remember dreaming of having two of them to create a Quad guitar rig!! Hey it was the 80's and all the different rack gear being made was full of endless possibilities for processing sound!!
Well I never did own two of these at one time because they were pricy!! I think I paid around $700 for the first one I owned.Now in plug form we get stereo with the press of a button I remember the units came with a front panel diagram to save presets. Back then it was a pencil and a piece of paper! The trick to the STD-1 is you have to be patient and move the knobs in small increments because all of the parameters are interactive and sometimes just a minute change will dramatically cause you to stumble onto an amazing setting!! Thats when I'd bust out the pencil and document it. Of course now all's we have to do is give it a name and hit save!
I'm just blown away by all of the U-Audio plug-ins. While you guys have chosen some of the greatest outboard gear ever made and you are close to reissuing most of it...there are still some great ones left that haven't become plug-ins yet!! How about the PCM-42? The Song Bird Tri-Chorus? The Inovonics 201 Compressor? The Alan Smart C-2? The Ursa Major Space Station!!! And I could go on and on...but I'm pretty sure you guys are cooking up some cool things based on what you've done so far! Please keep up the great work and thanks for bringing the STD-1 back to life : )

m. wan

12. Januar 2017

New technology

Powerful function
Need to study the use of methods

P. Hird

27. November 2016

Delay? Check.

Between the AD/A STD-1 and the EP34, I have superb sounding delay effects covered. TOP marks UA!
Now, if you could model the Dyno My Piano chorus (or the current version by Fulltone - That 80s Chorus) that would be fantastic!

B. Schulz

15. November 2016

An essential Plugin to get analog feeling

Using it in subtle ways on every channel songs get wider and get a analog feeling, that I could not reach bevore with any other plugin chain. The fine detunings sound natural and the ear does not recognize modulation patterns. It can also be used to put tracks into another dimention to get sounds separated from each other. For me it became an essential plugin to get analog Sound.

HB

14. November 2016

Try it!

Really cool effects plug-in... simply fun to use.